Jump to content
Annons

Ambers


Jiisuki

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ambers

* ARTIST/GRUPP: Quest Institute

* GENRE: Elektroniskt?

* LÅTLÄNGD: 2:50 (en bit ur hela låten)

* KOMPOSITÖR: QI

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 6.4 MB

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: http://bart.sm.luth.se/~nadlun-5/qi/music/ambersgura.mp3

Okej. Så hur låter det än så länge?

Mycket kvar att slipa på, jag vet.

Sen undrar jag, vilken genre kan man klassa denna låten i?

Något ni undrar över? Fråga bara.

Puss & Kram!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter ju bra. Eventuellt skulle kanske lite justeringar av vissa nivåer (t.ex. elgitarren?) behövas...? (Fast jag lyssnar genom världens troligen sämsta hörlurar...)

Genre? Vet inte, men jag får lite liknanade vibbar som av senaste Röyksopp-skivan...

Men coolt är det! Ska bli kul att höra när du är helt klar... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

android: Tacktack! Jo, gitarren är bara ett snabbt pålägg. Vi komponerar genom nätet, genom att skicka mixar till varandra. Gitarren är bara ett exempel på Fredriks melodislinga, ingen färdig inspelning.. Så det kommer bli bättre. Inget är ju seriöst mixat ännu heller.. Vad har du för hörlurar egentligen? 😉

ierker: Tack! Hm, jag kan be vår gitarrist lägga en nylongura på och jämföra, trots att jag gillar disten skarpt. Den är dock för högt mixat, men som sagt, det är bara ett snabbt pålägg för att exemplificera melodin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, coolt. Jag hade en gång i tiden ett headset för typ 400 spänn, men det lät otroligt bra om lurarna. Micken var ju värdelös. Men, jag glömde dem på en soffa på ett besök på musikhögskolan i Pite. Damn, vad jag saknar dem. Brukade ordna till slutmixarna i dem, då lät det bäst i alla system jag har tillgång till.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...