Jump to content
Annons

Osynk mellan klick och inspelat ljud


Galivan

Recommended Posts

Tja! Jag har en latency på 10,542 ms. Så här är det - jag gör en inspelning med klick till. När jag sen spelar upp, så hamnar inspelningen strax efter klicket!

Jag är helt hindrad från att arbeta med musikprogrammet på grund av det här problemet. Svårt frustrerande!

Lite info: ljudkortet är Edirol FA-101. PC datorn har bara 512mb i ramminne. 2,8 Ghz processor. Ljudkortet är kopplat till en stereoanläggning från vilken jag hör ljudet.

Om någon har en lösning eller kan ge ett råd vore jag gravt tacksam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Latency-kompensation låter bekant!

Förresten, en kompis berättade att det inte borde finnas någon latency på MIDI-ljud, endast audio-inspelningar, om det inte handlar om sample-bibliotek. I mitt fall så har jag ändå fördröjning på midi-ljud, och osynk mellan klicket och ljudet vid uppspelning.

Ett klaviatur är kopplat via usb till datorn. Ljudkortet är kopplat via firewire till datorn, och det är det som har 10,542 i fördröjning.

Det är fascinerande hur o-användarvänligt det här med MIDI kopplat till dator , ska vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

...att det inte borde finnas någon latency på MIDI-ljud, endast audio-inspelningar, om det inte handlar om sample-bibliotek.

Men vilken synt spelar du upp ditt MIDI på? Ljudkortets interna synt? Den är ju på sätt och vis bara ett samplebibliotek. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! Jag har en latency på 10,542 ms. Så här är det - jag gör en inspelning med klick till. När jag sen spelar upp, så hamnar inspelningen strax efter klicket!

Jag är helt hindrad från att arbeta med musikprogrammet på grund av det här problemet. Svårt frustrerande!

Lite info: ljudkortet är Edirol FA-101. PC datorn har bara 512mb i ramminne. 2,8 Ghz processor. Ljudkortet är kopplat till en stereoanläggning från vilken jag hör ljudet.

Om någon har en lösning eller kan ge ett råd vore jag gravt tacksam!

Alltså, i Cubase är det ju bara justera lite synk i efterhand. Tar inte många sekunder att få det tight.. Dubbelklicka på klippet och synka, testa det 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...