Jump to content
Annons

beta-sp-kopiering, format för film till TV

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Har material i avi som ska skickas till TV som bara tar emot digi beta ( även kallat beta-sp - eller är det skillnad? )

Tänkte fråga ifall någon vet hur man kan kopiera avi-filmer till beta-sp själv, eller om man måste ha professionell hjälp. Och isådanafall, vet ni någon som gör det eller sysslar någon här med det?

Annons
Postat

Beta SP är ett analogt format. Digibeta är digitalt. Likheten är att kassetthuset har samma storlek och att en digebeta-spelare kan spela upp SP också (om jag minns rätt).

Hursomhelst är det ovanligt att en glad amatör sitter på vare sig Digibeta- eller Beta-bandare. Så om du vill föra över material till Beta bör du ta kontakt med ett företag som pysslar med videoredigering, -kopiering eller något liknande.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Beta SP är ett analogt format. Digibeta är digitalt. Likheten är att kassetthuset har samma storlek och att en digebeta-spelare kan spela upp SP också (om jag minns rätt).

Hursomhelst är det ovanligt att en glad amatör sitter på vare sig Digibeta- eller Beta-bandare. Så om du vill föra över material till Beta bör du ta kontakt med ett företag som pysslar med videoredigering, -kopiering eller något liknande.

Tack för svaret Joachim, nu blev allting mycket klarare. Då återstår bara att skrämma fram ett sådant företag.

Postat

Kolla med fudgesson. Han hänger väl där nere på Film i Skåne, right? 😕

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Kolla med fudgesson. Han hänger väl där nere på Film i Skåne, right? 😕

Fudge! Du hörde frågan. 😆

Då måste förresten vi ha träffats, har varit med på barn- och ungdomsfilmfestivalen och med Jan Persson på diverse filmarrangemang.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Då återstår bara att skrämma fram ett sådant företag.

Jag jobbar på det... 😆

Jag är helt skakad över vilket kraftfullt kontaktverktyg det här forumet är. Här sitter jag i pyjamas och med morgonkaffe, ställer en fråga som studsar över sverige och på fem minuter kommer flera vettiga svar.

Jag har aldrig använt den här smileyn innan:

😕

Postat
Jag har aldrig använt den här smileyn innan:

😆

Du borde använda den lite oftare.

Jag är lika imponerad som du, det är fantastisk vad mycket man kan få hjälp med och vilken kunskap folk sitter på.

Postat

Jag har fiskat lite efter bra kopieringsalternativ i Malmö. Det enda jag hittade var ett företag som heter Scandvision. Har ingen personlig erfarenhet, men jag antar att de är duktiga på vad de gör. Prissättning därefter...

Men du skulle ju kunna ta kontakt och kolla. Kanske kan de gå ned lite i pris om du charmar lite. 😉

Annars är ju Linus förslag mycket bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.