Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja. har ett fifa 2005 installerat i datorn, dock är bilden dålig, typ hackig och flimmrig typ. Nån som vet vad det kan bero på? Har testat spelet i en annan dator och där funkar det perfekt.

Annons
Postat

det är nåt nvidiakort..

ska prova ändra hertzen, har inte provat det. dock har jag ändrat upplösning, men det förändrade inget

• 1 månad senare...
Postat

Jag har Nvidia GeForce4 4200 Go. Har kollat om jag kunde ändra Hertzen men det fanns bara ett alternativ att välja på (60 hz).

Har försökt hitta nya drivrutiner, men de jag hittat och tror är rätt verkar inte funka för meddelandet "nvidia-installationsprogrammet hittar inte några drivrutiner som är kompatibla med aktuell hårdvara".

Nån som kan hitta den drivrutinen som ska funka till kortet jag har?

Eller nåt annat tips som kanske kan hjälpa mig?

Postat

Här: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Välj "Geforce and TNT2"

60 Hz är ok... Prova välj upplösningen 800x600 för spelet. 16 bitar grafik dessutom (32 bitar gör det hela hackigt om du inte har nog snabb processor... )

Sen är det ett musikforum det här.. 😱 Men vi tackar för förtroendet 😳

Postat

"nvidia-installationsprogrammet hittar inte några drivrutiner som är kompatibla med aktuell hårdvara" kommer fram när jag försöker installera den drivrutinen..

men jag ska prova o se vad som händer när jag har 16 bitar istället för 24

Postat

ett geforce 4 ska ju inte ha några problem alls med att köra fifa05. vad har du för processor? Prova att installera om de drivrutinerna du fick med kortet och sedan prova att installera de nya drivisarna igen, annars kan du ju alltid prova att sänka ner kvalitén på spelet i dess 'video' eller 'grafik' meny och eller även återställa drivisarna på kortet...vet inte om detta hänger ihop men hoppas det hjälpte lite iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.