Jump to content
Annons

Reason till Cubase?


Florian le Sage

Recommended Posts

Hej,jag är en lamer som behöver hjälp med att komma igång med reason 2.5 och undrar givetvis hur jag får över det i cubase sx2 när grunderna är gjorda,eftersom jag är van att arbeta i cubase(på mitt stenåldersvis)-de skall ju vara vst-kompatibla etc...

Är det någon som bor i närheten av Linköping så är jag villig att ersätta denne person om den tog sig tid till att lära upp mig på plats annars kan väl någon ge mig lite tips,

OBS-fattar/orkar inte med manualer så det så!

Är man analogorienterad som jag och försöker lära sig data/sequencerprogrammering etc helt själv så blir det svårt/för gammal osv så all hjälp emottages tacksamt!!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
radiocult (oregistrerad)

Tja! Bor 4 mil från Linköping men har ett ganska pressat schema. Men det jag skulle föreslå är att du antingen exporterar varje kanal som du spelat in i reason som wav-filer och sedan gör som du brukar i cubase. Då kan du ju lyxa till spåren med vst-pluggar som du vill.

Det andra alternativet är ju att du gör en rewire-grej och använder cubase som master och reason som slav. Jag brukar föredra det första alternativet då jag vill ha mest minne som möjligt. Vst-pluggarna vill ju gärna äta upp burken ibland så att då ha både reason och cubase i gång kan ju bli segt. Det finns ett program för exportering av filer från reason, (kommer inte ihåg vad det heter) men det kanske någon annan här på formet gör?

Lycka till!

Mvh Danne

maila till mig om du vill ha mer hjälp. dan.pettersson@sahlenreklam.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...