Jump to content
Annons

Kolla in HELA min video nu!


Hwagang

Recommended Posts

Nu har jag laddat upp hela min video. 😛

Formatet är SVCD (går alltså att lägga direkt i Nero och bränna som en sådan om man vill.)

72 meg nånting är den.

Håll till godo -det är ett nollbodgetprojekt, men vi har gjort så gott vi kunnat.

mvh/Hwagang

Videosida

Direktlänk till videon

Redigerat av Hwagang
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är en cool video, känns lite 80-tal precis som "hansjohnny" säger. Videon skulle lätt kunna visas på Z-tv.

Men du, låten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sånginsats är tillfredsställande. Men 99% av dem i den här genren kommer ju undan med det, så det gör säkert du också. 😛

Inget illa menat, det är bara min åsikt. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med:

Du är grymt jävla snygg alltså 😛

.. Videon är verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sämsta man kan göra är att jämföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmärka" på är att det är lite väl starka färger ibland.

Låten är jag inte så jätteförtjust i, men å andra sidan så tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom några lyssningar för att den ska sätta sig.

Förövrigt så syns det att ni hade jävligt roligt när ni gjorde videon, och det är det som är grejen tycker jag.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Videon är väldigt 80-tal, vilket är för mig helt ok. 80-talet var bäst 😛

Gillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar säkert på z-tv tex...

Väldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit så...detta är bra. Denna får mig att tänka på Troll T,ex... 😎

Jämtland?

Är oxå Jämte 😳

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Är helt mållös just nu.

Får återkomma när jag smällt det lite.

Känns väldigt 80-tal. Precis som jag minns det med Sabrina och Samantha Fox.

Det var tider det 😉

Ja...var de inte dom artisterna som fick en att vilja börja göra musik själv? 😎

he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en cool video, känns lite 80-tal precis som "hansjohnny" säger. Videon skulle lätt kunna visas på Z-tv.

Men du, låten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sånginsats är tillfredsställande. Men 99% av dem i den här genren kommer ju undan med det, så det gör säkert du också. 😏

Inget illa menat, det är bara min åsikt. 😆

de e lugnt...jag är medveten om detta-låten har ett par år på nacken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med:

Du är grymt jävla snygg alltså 😏

.. Videon är verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sämsta man kan göra är att jämföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmärka" på är att det är lite väl starka färger ibland.

Låten är jag inte så jätteförtjust i, men å andra sidan så tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom några lyssningar för att den ska sätta sig.

Förövrigt så syns det att ni hade jävligt roligt när ni gjorde videon, och det är det som är grejen tycker jag.

/Daniel

Tack tack -mer än jag förväntade mej-och ja: vi hade roligt -folk från Universitetet vänner från dans-skolan digitalinfo.se mfl har hjälpt mej på olika sätt, men redigering har vi gjort själva med ett ganska billigt program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Videon är väldigt 80-tal, vilket är för mig helt ok. 80-talet var bäst 😄

Gillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar säkert på z-tv tex...

Väldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit så...detta är bra. Denna får mig att tänka på Troll T,ex... 😮

Jämtland?

Är oxå Jämte 🙂

Mvh

Roger

Tack tack-

bor du i Jämtland då?

Link to comment
Dela på andra sajter

En tung dos 80-tal helt klart. Är det bara hos mig eller var synkningen lite udda då å då?

Nej du har rätt: det syncar inte perfekt. DVD-versionen funkar klart bättre och även när jag bränt SVCD och tittar på en TV verkar det synca bättre.

-Ska försöka jobba i en tyngre Video-studio nästa gång...vi lär oss eftersom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var jättebra...med tanke på resurserna just budget o så..klart godkänt..och mycket bättre än annat som spelas..

Din sånginsats är speciell vilket gör dig till ett original..och det är en fördel!..

Bra jobbat!... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var jättebra...med tanke på resurserna just budget o så..klart godkänt..och mycket bättre än annat som spelas..

Din sånginsats är speciell vilket gör dig till ett original..och det är en fördel!..

Bra jobbat!... 🙁

tack tack. Då vågar jag skicka den här runt riket som en annan tosing? lol

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var jättebra...med tanke på resurserna just budget o så..klart godkänt..och mycket bättre än annat som spelas..

Din sånginsats är speciell vilket gör dig till ett original..och det är en fördel!..

Bra jobbat!... 🙁

tack tack. Då vågar jag skicka den här runt riket som en annan tosing? lol

Absolut!.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också videon var bra med tanke på budgeten.

låten har en bra melodi, så visst finns det anledning att skicka den till skivbolag, z-tv mfl. skicka till idol så får du garaterat vara med nästa omgång.

Påminner lite om Aneka:japanese boy från 80-talet. hon har också orginell röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar körerna i refrängen som attans. Riktigt snygga harmonier. Får mig att tänka på Kim Wilde's försök att återuppliva sig själv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolåt 😆

Men nej Hwagang, du har helt fel. Det är ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper 😠

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en cool video, känns lite 80-tal precis som "hansjohnny" säger. Videon skulle lätt kunna visas på Z-tv.

Men du, låten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sånginsats är tillfredsställande. Men 99% av dem i den här genren kommer ju undan med det, så det gör säkert du också.  😠

Inget illa menat, det är bara min åsikt.  😆

de e lugnt...jag är medveten om detta-låten har ett par år på nacken...

Ok. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar körerna i refrängen som attans. Riktigt snygga harmonier. Får mig att tänka på Kim Wilde's försök att återuppliva sig själv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolåt 😄

Men nej Hwagang, du har helt fel. Det är ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper 🙂

/Majken

tack tack Majken -kul att höra från dej!

-Låten låter inte så bra i den versionen -kompression på kompression...

-he he -märk väl att jag skrev detta som svar om "Sabrina och Samantha Fox" och att jag smajlade efteråt... fast lite allvar kanske... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrån egentligen? Ibland är jag verkligen förvirrad, nåja 😛

Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder från den förut. Du kanske har postat något på KVR? Precis som någon annan sa så känns den lite färgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna när du var bluescreenad ovanpå. Snyggt jobbat! Skoj att nån lägger ned lite tid på att göra videor till sin musik också! 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrån egentligen? Ibland är jag verkligen förvirrad, nåja 😉

Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder från den förut. Du kanske har postat något på KVR? Precis som någon annan sa så känns den lite färgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna när du var bluescreenad ovanpå. Snyggt jobbat! Skoj att nån lägger ned lite tid på att göra videor till sin musik också! 🙂

/Majken

Kul att du uppskattar jobbet vi gjort -

-färgerna är liiite övermättade -ja -man börjar leka lite väl mycke till slut...

-vi planerar ett par videosar till-har fått lite blodad tand, men vi ska försöka använda annan hårvara den här gången för att få till sync mm

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm...

Jag tycker att de överdrivna färgerna är det som eventuellt håller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det känns lite som en palett över vad man KAN göra med lågbudgetredigering, där varje effekt inte fyller en estetisk funktion.

Och - som jag ser det - så är det nog bilderna som ska vara bärande; inte effekterna. Och har man bra bilder så klarar man sig med rätt så minimalistisk redigering.

Det var mitt spontana intryck.

Men det är ju skitkul med video, och har ni haft kul så är ju alla glada:) Du/ni har säkert lärt er tusen saker.

Kör hårt!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm...

Jag tycker att de överdrivna färgerna är det som eventuellt håller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det känns lite som en palett över vad man KAN göra med lågbudgetredigering, där varje effekt inte fyller en estetisk funktion.

Och - som jag ser det - så är det nog bilderna som ska vara bärande; inte effekterna. Och har man bra bilder så klarar man sig med rätt så minimalistisk redigering.

Det var mitt spontana intryck.

Men det är ju skitkul med video, och har ni haft kul så är ju alla glada:) Du/ni har säkert lärt er tusen saker.

Kör hårt!

Bengan

Ja -du har helt rätt -vi hade en salig lekstuga: man vill ju att det ska hända NÅT, samtidigt som vi är grundligt less på att maska bort vår dåliga green-screen...så nästa gång blir det nog ingen green-screen alls... däremot ett bildmanus av någon sort (jobbar på det nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...