Jump to content
Annons

Söker Eq med reglar


Wistrand

Recommended Posts

Som sagt söker en plug till cubase där man använda sig av reglar i stället för rattar. helst 30 band. Är det någon som har ett härligt förslag?

Kan man använda sig av effekter från adobe audiotion?

///ERIK

Redigerat av theEriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har redan laddat ner den. alltså det gör inget om det kostar, mest ute efter om det överhuvutaget finns sådan pluggar till cubase. (Antar dock det..) 😕

Tack förövrigt..

EDIT: Glömde tack.. 😛

Redigerat av theEriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, kanske om man är superpetig och har tokfrekvenskänsliga öron? 😆

Jag.......vet faktiskt inte. Någon som har koll får svara på den frågan. La upp länken dit för att han frågade efter en eq med reglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns mycket mer relevant att ha parametriska eq, än grafiska - eftersom man då kan leta upp precis rätt frekvens, i stället för att tvingas hålla sig till vissa fasta frekvenser som någon annan har bestämt - och som sällan eller aldrig är precis de frekvenser man behöver justera på just det spåret man måste justera... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns mycket mer relevant att ha parametriska eq, än grafiska - eftersom man då kan leta upp precis rätt frekvens, i stället för att tvingas hålla sig till vissa fasta frekvenser som någon annan har bestämt - och som sällan eller aldrig är precis de frekvenser man behöver justera på just det spåret man måste justera... 😱

det är rätt. men det är också skönt att ha en enklare variant för snabb chech. men parametriska eq är bättre, det håller jag med dig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man med 30 band till?

trevligt att ha. kommer åt lite mer exakt. /ha, och så känns det coolare. 😱

bäst är ju parametriska eq, jag vill ändå ha en 30bandare.. känner liksom suget 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...