Jump to content
Annons

Gratis webbhotel


The Edge

Recommended Posts

Annons

Det finns massor av gratis webhotell, men det brukar som regel komma in reklambanners o dyl automatiskt - och ofta ändras villkoren efter en tid, så att man får flytta till något annat. De flesta gratishotell totalförbjuder dessutom MP3 och annat som musiker gärna vill kunna ha på sin hemsida. :rolleyes:

Du har ju annars hemsidesutrymme hos din ISP. Det ingår i ditt Internet-abonnemang och brukar vara 10MB eller något sådant. Börja där och se hur långt det räcker... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort klart min hemsida nu och den är mer än 10 meg tror jag 😆

Men hur funkar det nu? Laddar jag bara upp hela min hemsidemapp på nåt webbhotel eller är det svårare än så?

Det beror på. Om du bara har html kan det vara så, beror på hur du har gjort den. Har du gjort den i frontpage så brukar frontpage gilla att ha alla länkar och sånt med c:\blabla i början, det måste du ändra.

Har du php med databaser måste du ju skapa dom också.

Men annars ska det bara vara att köra. Provar du så vet du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har  gjort klart min hemsida nu och den är mer än 10 meg tror jag 🙂

Men hur funkar det nu? Laddar jag bara upp hela min hemsidemapp på nåt webbhotel eller är det svårare än så?

Det beror på. Om du bara har html kan det vara så, beror på hur du har gjort den. Har du gjort den i frontpage så brukar frontpage gilla att ha alla länkar och sånt med c:\blabla i början, det måste du ändra.

Har du php med databaser måste du ju skapa dom också.

Men annars ska det bara vara att köra. Provar du så vet du.

Jag laddade hem en "template" från internet så har jag bara editerat i frontpage. alla nya bilder ligger i samma mapp som hemsidan. Alla filer är alltsp samlade till en mapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...