Berggrund Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 (redigerat) Jag grävde lite i hårddisken och så hittade jag denna låt. 😆 Jag (Linus) och en kompis (Hampus) har gjort musiken, och vi gjorde det i ett skolprojekt egentligen, men sedan bestämde vi oss för att spela in den. Vi behövde någon som sjöng, så några tjejer fick sjunga och de skrev texten oxo. När jag lyssnar på låten så mår jag bra ända tills sången kommer in, för den är HEMSK! 😆 Den handlar om en jävla frukost... Bortse gärna från sången när ni hör låten, tack! Observera gitarrsolot nästan i slutet av låten. 🙂 Låten ökar även lite i tempo i slutet, för detta är en liveinspelning alltihopa utom sången. LÅTNAMN: Puka-rock ARTIST/GRUPP: Berggrund + fler GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 3:38 KOMPOSITÖR: Linus Ängeskog och Hampus Traore EV. MEDVERKANDE: 3 tjejer INSPELNINGSÅR: 2004-2005 FORMAT: mp3 STATUS: Färdig demo Kom ihåg att bortse från sången 😱 Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 17 januari 2006 av Berggrund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berggrund Postat 12 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2006 kan någon skriva om den var bra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nossloh Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 (redigerat) Det går inte att ladda ner låten. Det dyker upp en inloggningsruta när man ska ladda ner låten. EDIT: Nu funkar det. Väntar på att låten ska laddas färdigt. Redigerat 12 januari 2006 av Nossloh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berggrund Postat 12 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2006 ok, men nu har jag ändrat den, så nu funkar det igen 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nossloh Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 Gitarrsolot är hyfsat, trummorna, basen och det som man skulle bortse ifrån är bra mixat, enligt mina öron iaf. Syntleadet vid 01:40 känns som låtens "signaturmelodi". Det är enkel och bra på samma gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berggrund Postat 15 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2006 Tack! Ja, vi ska ju spela in ny sång och då blir ju helheten bättre 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 tjenare du, jag diggar sången framföralt texten 😄 . resten är oxå bra. tummen upp 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dufftav Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Bra låt. Texten gillar jag inte men annars va allt bra. Mycket bra inspelning. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Det här var helt okej! Kanske lite otajt på vissa ställen dock. Gitarren skulle skulle gärna kunna höjas och lyftas fram lite i mixen! Jag tyckte att texten var obetalbar! Behåll! Mer inlevelse i sången önskas dock! (Hur man nu sjunger med inlevelse om en frukost, men sångerskorna kan väl svältas innan eller nåt? 😆 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 Varför laddar du inte upp låten på forumets server. Nu tar det ju en hel evighet att ladda hem hem den. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dufftav Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 Det enda jag kan klaga på är att vid gitarrsolot känns det lite ''tomt''. 😏 Skulle Gärna vilja ha någon synth eller kompgitarr där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berggrund Postat 17 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2006 dufftav: Jag håller med, men då fanns det inte fler folk, och allt skulle vara liveinspelning djonas: Den är för stor 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dufftav Postat 24 januari 2006 Dela Postat 24 januari 2006 Den här blir bara bättre och bättre ju mer man lyssnar på den. Den lilla rundgången vid 1:01 är riktigt häftig även om den inte är där med mening. 🙂 Jag har lagt märke till att gitarren är lite för låg, höj den lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 Får ej hem låten! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.