Linus Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 (redigerat) Som en motreaktion pÄ Piratpartiets namninsamling har nu Antipiratpartiet bildats. Utan koppling till AntipiratbyrÄn, vill de visa att stödet för immaterialrÀtt/upphovsrÀtt Àr större Àn Piratpartiets vÀljare. Man samlar in, precis som Piratpartiet, in namnunderskrifter för att vÀga emot. http://www.antipiratpartiet.se LÀs IDG:s artikel: Antipiratpartiet bildat - fruktar fildelarnas ilska Redigerat 10 januari 2006 av Linus
polardark Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Heh. Intressant initiativ, men namninsamlingen gĂ„r inte riktigt lika snabbt som för piratpartiet đ
Pico Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Har dem inte snott websides-designen av piratpartiet? đ
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Som disskutionen lett Ă€r det inte sĂ„ konstigt... Med fjantar innom PP som uttrycker sig bĂ„de klantigt och oförstĂ„ndigt var detta bara att vĂ€nta.. Jag stĂ„r öppet bakom PPÂŽs grundtanke men delar kanske inte SAMTLIGA Ă„sikter och ideĂ©r... Min tanke: Jag köper en sprillans ny VOLVO V70. Sen tröttnar jag pĂ„ den och vill antingen modifiera eller kanske rent av SLAKTA den. Det Ă€r helt ok enligt lagen för det Ă€r MIN bil... Men, om jag köper ex Cubase och tröttnar pĂ„ den sĂ„ fĂ„r jag inte göra si och sĂ„. Oavsett om jag KĂPT den sjĂ€lv eller fĂ„tt den i julklapp.. Den Ă€r igentligen inte MIN utan jag har bara "lĂ„nat" den för en massa pluringar...DET tycker jag Ă€r fel...
L.C Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Men, om jag köper ex Cubase och tröttnar pĂ„ den sĂ„ fĂ„r jag inte göra si och sĂ„. Oavsett om jag KĂPT den sjĂ€lv eller fĂ„tt den i julklapp.. Den Ă€r igentligen inte MIN utan jag har bara "lĂ„nat" den för en massa pluringar...DET tycker jag Ă€r fel... InstĂ€mmer till Fullo. Stört tankesĂ€tt minst sagt. Detta Ă€r en av anledningarna till att jag inte brytt mig om Logic express trots att det ligger pĂ„ min prisnovĂ„. Not for further Resale eller nĂ„t stĂ„r det. đ APP lĂ€r fĂ„ stora svĂ„righeter att ens kunna mĂ€ta sig med PP. OT: Hade blivit ett kul valĂ„r om kriget varit mellan PP och APP istĂ€llet för S och M. đł
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Menar det Ă€r vĂ€l ingen som bryr sig om vad gör med min nya Armanikostym. Vill jag klippa sönder den fĂ„r jag göra det. Men trots att jag Betalat och ĂGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progr fĂ„r jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... đ
Linus Postat 10 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 januari 2006 Men trots att jag Betalat och ĂGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progrfĂ„r jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... đź Ăr det bara DĂRFĂR du vill avskaffa immaterialrĂ€tten? đ För att du inte fĂ„r tillgĂ„ng till Cubase programkod och kompilera om programmet? Piratpartiet har inte nĂ„gra argument: Kommer strax Den hĂ€r biten Ă€r inte riktigt klar Ă€nnu. Intresset har varit övervĂ€ldigande och vi var inte riktigt beredda pĂ„ det.
hackeman Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Ganska kortvarigt parti det dĂ€r antipiratpartiet. De har redan lagt ner. đź
Linus Postat 10 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 januari 2006 (redigerat) Ganska kortvarigt parti det dĂ€r antipiratpartiet. De har redan lagt ner. đź Hotade kanske? đ TyvĂ€rr vill mer Ă€n 80% av de som kontaktat oss göra detta till en frĂ„ga som enbart handlar om fildelning. FörstĂ„elsen för vad ett avskaffande av immaterialrĂ€tten skulle innebĂ€ra Ă€r vĂ€ldigt, vĂ€ldigt svag. Vi vill poĂ€ngtera att vi inte haft som mĂ„l att lyfta upp en eventuell fildelnings vara eller icke vara, vi har försökt lĂ€gga fokus pĂ„ den större inverkan immaterialrĂ€tten har. Redigerat 10 januari 2006 av Linus
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Men trots att jag Betalat och ĂGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progrfĂ„r jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... đź Ăr det bara DĂRFĂR du vill avskaffa immaterialrĂ€tten? đ För att du inte fĂ„r tillgĂ„ng till Cubase programkod och kompilera om programmet? Nej. Jag vill kunna göra vad som helst med "MINA" KĂPTA produkter.. OAVSETT
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.