ErikP120 Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Jag har lĂ€nge dregglat efter en kurzweil k2600 men har med viss bestörtning kommit fram till att jag som utfattig student inte har rĂ„d. Lösning: Jag har gott om ljud iform av andra fristĂ„ende synthar och samplingsbibliotek, dĂ„ borde jag kunna köpa en jĂ€kligt bra midiklaviatur och styra ljuden med den. Dock fĂ„r det inte vara vilken kinesisk barngjord skit som helst, jag vill först och frĂ€mst ha en vĂ€gd 88 tangenters klaviatur + pitch & mod hjul samt en ribbon kontroller. FrĂ„ga kolon KĂ€nner ni till nĂ„gon klaviatur av detta slag som inte kostar över 10.000 kronor? Jag Ă€r Ă€ven öppen för andra förslag och kompromisser. Mycket tacksam för bra svar đ /Erik Redigerat 9 januari 2006 av Dawnage
polardark Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Ibland kan man ju hitta en billig begagnad Yamaha AN1x ocksÄ.
Linus Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Dawnage sa: en vÀgd 88 tangenters klaviatur + pitch & mod hjul samt en ribbon kontroller M-Audio Keystation 88 Pro 5167:- hos Thomann Fatar Studiologic VMK-88 (visserligen semivÀgd, men den har controllers) 5995:- hos Musikbörsen Fatar Studiologic SL-990XP (vÀgda tangenter, men inga extra controllers) 5995:- hos Musikbörsen CME UF8 (vÀgda tangenter och controllers) 4941:- hos Thomann, eller 5637:- inkl. EastWest Bösendorfer
Pluffo Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Kolla in Doepfer. De har allt möjligt kul skit. De har t ex en fristÄende ribbon controller som, sÄ vitt jag kan se, kostar 260 Euro. Kombinera en sÄdan med t ex CME UF8 ( har en sÄdan sjÀlv ), sÄ Àr du igÄng, och har dessutom klarat dig under 10 000:-. R2M Midi Ribbon Controller Redigerat 9 januari 2006 av Pluffo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.