ErikP120 Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 (edited) Jag har länge dregglat efter en kurzweil k2600 men har med viss bestörtning kommit fram till att jag som utfattig student inte har råd. Lösning: Jag har gott om ljud iform av andra fristående synthar och samplingsbibliotek, då borde jag kunna köpa en jäkligt bra midiklaviatur och styra ljuden med den. Dock får det inte vara vilken kinesisk barngjord skit som helst, jag vill först och främst ha en vägd 88 tangenters klaviatur + pitch & mod hjul samt en ribbon kontroller. Fråga kolon Känner ni till någon klaviatur av detta slag som inte kostar över 10.000 kronor? Jag är även öppen för andra förslag och kompromisser. Mycket tacksam för bra svar 😉 /Erik Edited January 9, 2006 by Dawnage Link to comment Share on other sites More sharing options...
polardark Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ibland kan man ju hitta en billig begagnad Yamaha AN1x också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 en vägd 88 tangenters klaviatur + pitch & mod hjul samt en ribbon kontroller M-Audio Keystation 88 Pro 5167:- hos Thomann Fatar Studiologic VMK-88 (visserligen semivägd, men den har controllers) 5995:- hos Musikbörsen Fatar Studiologic SL-990XP (vägda tangenter, men inga extra controllers) 5995:- hos Musikbörsen CME UF8 (vägda tangenter och controllers) 4941:- hos Thomann, eller 5637:- inkl. EastWest Bösendorfer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 (edited) Kolla in Doepfer. De har allt möjligt kul skit. De har t ex en fristående ribbon controller som, så vitt jag kan se, kostar 260 Euro. Kombinera en sådan med t ex CME UF8 ( har en sådan själv ), så är du igång, och har dessutom klarat dig under 10 000:-. R2M Midi Ribbon Controller Edited January 9, 2006 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikP120 Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 tack för fina svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts