Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

har en bÀrbar dator med ett m-audio firewire solo kort. har aldrig fÄtt det att funka ngt vidare. visst...det kommer ljud och grejer, men det rÀcker med att jag har en lÄng spellista i itunes sÄ stannar det av hela tiden. Àr det ngn instÀllning som Àr fel, eller? har testat att ominstallera drivisarna flera gÄnger, men det hjÀlper inte. mÄste man stÀnga av det interna ljudkortet? bör kanske tillÀgga att jag Àr rookie pÄ omrÄdet. snÀlla, Àr det ngn som vet vad jag ska göra?

Redigerat av dawg
Annons
Postat (redigerat)

Det kan bero pÄ att du har uppgraderat ditt Windows XP till sp2 som gör att firewireporten bara kör i 100 m/bit. Har nÀstan samma problem med mitt Firewire 410 och lösningen ska vara att antingen installera en patch frÄn Microsoft eller avinstallera Sp2 och köra med Sp1. Nu har ju inte jag nÄgon större kolla pÄ allt det hÀr sÄ kolla i den hÀr trÄden för lite bÀttre beskrivning av lösningen.

Hoppas du fÄr till det.

*edit* stavfel

Redigerat av Bone
Postat

tack sÄ mycket för tipset, det löste dock inte problemet att installera patchen. har iofs inte testat att neddatera till sp1, men nu verkar det ju inte vara sp2:an som stÀllt till det frÄn början. om nÄgon har andra teorier Àr dessa mycket vÀlkomna!

Postat

Efter du installerade patchen gjorde du som det stÄr att du ska göra i registereditorn pÄ den hÀr sidan dÄ?

Har just installerat patchen sjÀlv, men har haft lite problem med att hitta rÀtt i regedit. SÄ jag hoppas att jag gjort rÀtt. Men Àn sÄ lÀnge har mitt kort inte strulat, distat eller hÀngt sig. SÄ jag hoppas pÄ det bÀsta.

Lycka till.

Postat

provade nyss att följa instruktionerna men upptÀckte att mitt register avviker sÄ mycket att det inte gÄr. det ser likadant ut sÄ hÀr lÄngt: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

hur ska jag göra?

Postat

Har precis samma problem. HÀr Àr trÄden jag startade igÄr nÀr jag försökte fixa det. Men det verkar inte var nÄgon som har stenkoll hÀr.

Jag har mailat en polare som kanske har koll. NÀr och om jag fÄr ett svar sÄ postar jag det hÀr.

Postat

Jag vet inte .. men det kĂ€nns inte som det Ă€r hastigheten pĂ„ FW-porten som strular .. du har som minst 100mbps juh .. och det rĂ€cker nog för att spela upp en mp3:a!!! 😉

för att hastigheten ska sÀtta en begrÀnsning sÄ kÀnns det som man mÄste typ spela in 8-10 kanaler samtidigt ..

jag tror det Àr nÄgot annat som Àr problemet .. (vad vet jag inte)

Har du kollat ifall FW-porten delar IRQ med massa annan skit som kortlÀsare/usb/intern ljudkort osv osv?

(kolla i enhetshanteraren)

men det Àr ju bara mina tankar ..

Postat

Jag vet inte hur det Àr med dawg. Men jag har kollat irq tweakat burken och allt annat som jag kan komma pÄ, men det fortsÀtter att strula i Cubase, nÀr jag spelar winamp och ibland nÀr jag lyssnar pÄ streamade saker pÄ nÀtet. Ibland sÄ tappar till och med kortet kontakten med datorn och man mÄste stÀnga av det ett tag och starta upp det igen. Vette tusan vad det Àr för fel. Har iof lÀst mÄnga strultrÄdar med firewirekort senaste veckorna.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

nu Àr jag trött pÄ att testa runt. funtar pÄ att testa med windows 2000 som en sista utvÀg. Àr det nÄgon som vet om det fungerar? gör det inte det Äker nog pc:n pÄ tippen och ersÀtts med en mac.

Postat (redigerat)
nu Àr jag trött pÄ att testa runt. funtar pÄ att testa med windows 2000 som en sista utvÀg. Àr det nÄgon som vet om det fungerar? gör det inte det Äker nog pc:n pÄ tippen och ersÀtts med en mac.

Jag har inte heller riktigt fĂ„tt till det. Men, ge inte upp. Jag testade ikvĂ€ll att markera PCI, under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum, i regedit och sen söka pĂ„ sidspeed. DĂ„ fick jag upp folder som innehöll sidspeed högerklickade pĂ„ den och Ă€ndrade dĂ€r till 3 (som det ska vara). Startade om datorn och testade att spela in lite och det verkar funka. Men vi fĂ„r se om det hĂ„ller i sig 😉 .

Men nu chansade ju jag, eftersom jag ÀndÄ ,antagligen, Àr pÄ gÄng med att formatera om datorn, sÄ om du ska göra det sÄ gör en ÄterstÀllningspunkt pÄ datorn. (Vilket jag inte gjort, fick tipset av SLC-trax i den hÀr trÄden.)

Start / Tillbehör / Systemverktyg

sÄ kan du backa dit sen om det skulle uppstÄ nÄt fel.

AlltsÄ jag vill verkligen understryka att jag inte har nÄgon direkt koll pÄ datorer. SÄ gör det hÀr pÄ eget bevÄg.

Ingen annan som har bra koll pÄ sÄnt hÀr? Och kÀnner sig manad att svara?

Redigerat av Bone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.