Jump to content
Annons

Välkomna nu Marcus Aborre till forumet :D


aborre

Recommended Posts

Tjenare! Marcus heter jag egentligen. Men på forumet kallar jag mig Aborre (om man verkligen vill så kan man få mitt efternamn att låta som denna smaskiga fisk). Aborre fick det bli pga att nicket Marcus såklart var upptaget.

Nåväl, jag är mycket glad att jag hittat detta forum. Passar mig perfekt! Jag har hållit på att att spela in på egen hand här hemma i ett par år i min rätt krassliga studio. Rätt kass utrystning men den duger, den uppgraderas bit för bit. Det jag kan säga om mig själv är väl att jag inte lyckats lära mig så väldigt mycket om själva ljudtekniken på de här dryga 2 åren jag suttit här hemma och fixat (helt jättekass är jag väl i och för sig inte, men rätt kass i alla fall 🙁). Däremot har jag blivit mycket bättre när det gäller att arrangera.

Jag går första året på Rytmus, ett musikgymnasium i Stockholm. Jag går på Piano där men jag var på vippen att välja musikproduktion istället. Jag har iaf ändå tillgång till skolans proffsinspelningsutrustning 🙁 och går nu Ljudteknik A (den måste alla gå). Senare kommer jag välja till frivilliga B & C.

Jag ser mycket fram emot att diskutera och suga ut lärdom ur detta forum! Detta kommer bli najs 😄 . Hare bra. Simma lugnt.

Redigerat av aborre
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen till detta forum(forumet äger:P) bara så du vet. det e nästan bara coola girls and boys som hänger här och jag tror att du snart kommer känna dig som hemma. hackeman är någon jag kan rekomendera att ta ett ord me han har ärfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen, berätta mer om dina band, vad ni lira för musik osv. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket. Längesen man kände sig så välkommen^^

välkommen, berätta mer om dina band, vad ni lira för musik osv.

Med nöje, Sixties.

Band nummer 1: Soul- och jazzband. Jag är keyboardist. Bandet består av mig, en bassist, trummis, gitarrist, saxofonist och sångerska.

2: Ett nystartat band. Vet knappt vad vi kommer spela. Någon slags instrumental fusion; konstiga takter och annat roligt. Trummis, bassist, 2 gitarrister, saxofon och jag på piano.

3: Carpage - typ mitt första band. Vi spelar New wave. Nån slags ganska skum, nyskapande punk. Vi är mycket otajta men det är kul ^^. Gitarrist, bassist, sångerska/gitarrist, här spelar jag trummor.

4: Remedy - oxå ett rätt gammalt band. Rock. Gitarr, gitarr/sång, trummor, jag spelar bas och sjunger.

Utöver banden gör jag lite egen musik. Jobbar på en egen skiva faktiskt.

Sådär, ja. Nåt mer som det undras över 😄 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...