Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada!

Har 4 .GIG-filer och en .GSP-fil. Vad jag förstår så ska dessa helst köras i någon GIGA-sampler.

Finns det något sätt att konvertera dessa till Kontakt, ESX24 eller HAlion-format med samma utförande som det var tänkt från början?

Jag har testat att konvertera till kontakt-format med CDXTRACT och det funkade bra för varje .GIG-fil, men vad jag förstår så ska man använda alla 4 .GIG-filer samtidigt för att hämta olika samplingar från var och en, vilket ju inte funkar på det viset som jag har gjort. Såvida man inte kan ladda in alla 4 .nki-filer samtidigt i Kontakt med det önskade resultatet, men det betvivlar jag?

Min tanke är då: ska man konvertera på något speciellt sätt så att alla 4 .GIG-filer får samma .nki-fil (om vi nu väljer Kontakt som värd)? Den här .GSP-filen har jag inte heller kläm på vad den innehåller, men om det är en fil som innehåller information om alla .GIG-filer så vore det logiskt.

Nu kanske jag är ute och yrar, för det är väl inte så trevligt att Kontakt, EXS24 eller HAlion kan läsa .GIG/.GSP-filer direkt som de är? Hur i så fall?!

Tackar väldans för klargörelse 🙂

Annons
Postat

Kontakt 2 kan importera Giga-filer. Exakt hur vet jag inte eftersom jag inte har gjort det, men jag har importerat sf2-filer och det gick väldigt smidigt.

Postat

Konvertera om dem en och en verkar funka med kontakt ja, men jag misstänker ändå att alla 4 gigfiler ska nästlas ihop då de innehåller olika element för ljudbanken.

Postat

EXS kan importera både GIG , Akai , Soundfonts format.

Det är bara att öppna logic och öppna en tom EXS och välja

Convert GIGA.

Annars finns det ett bra program som heter

Chicken system translator

som kan konvertera FRÅN i stort sett vilket format som helst TILL vilket format som helst

Chicken system

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.