Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 1


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2401

  • Pico

    1657

  • Gote

    1453

  • mornel

    1391

Postat mest i detta ämne

Ja, jag är väldigt fåordig! Det är sällan jag uttrycker mig med merän två ord som är mer än enstaviga. Fast ibland kan det dyka upp ett och annat ord som är längre, kanske ända upp till fem-sex stavelser... Det hör dock till undantagen att jag exekverar så fabulöst långa ord, det känns mycket bättre att skriva kort och kärnfullt, ja rentav koncist. På det sättet hänger dessutom alla med, även de som kanske inte är så intresserade av att läsa långa utförliga meningar på en gammal 14-tums svart-vit bildskärm där kontrasten börjat rinna ut genom ena hörnet ner på deras tangentbord. Kort sagt är det ju då bättre att vara fåordig så att dessa stackars individer slipper anstränga ögonen så mycket att de börjar gråta och tårarna rinner ned och kortsluter deras tangentbord så att de inte kan använda datorn längre. I detta fall är det synd om de stackarna.

Det är därför jag är fåordig.

Link to comment
Dela på andra sajter

0 besökare läser denna tråd (0 gäster och 0 anonyma besökare)

0 medlem(mar):

Jag är osynlig.

Fel fel fel fel fel !!!!!! Jag ser dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wohoooo....  en ynka timme kvar!  🙂

Eventuellt så kan du till o med tjuvstarta en kvart o då är det ju bara 45 minuter kvar nu 😄

Mja, fast jag undrar nästan om 21 är lite väl tidigt... kommer jag kunna sova ända

fram till åtminstone klockan 6 imorgon?

Lätt att du kan...

Jag kan sova från 01-14 så då borde du väl palla det? (särskilt om du inte har sovit nåt på länge...)

De gör man ju lätt 😎

Bara till att somna om när man småvaknar på morgonen.

Mitte rekord är nog efter hultsfred. Somnade i soffan framför tv:n vid 18-19. nån gång vaknade jag gick upp till min säng å sov vidare. Totalt vare från 18-19 till 9.30 dan efter 🙂

14-15 timar är sköönt 😄

😄 :D 😄

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att sova.. en:efit_20050914_20.jpg

Godnattsaga för stora och små barn.

Det var en gång tre raggare som skulle till Tullinge Raceway för att köra streetracing. Det hade varit en lång vinter och raggarna hade varit i garaget och trimmat, portat, borrat, filat, skruvat och preppat mest hela vintern, så nu när våren kommit så ville dom till Tullinge för att orka årets första Stockholm Cup-tävling och testa sina fräna räserbilar mot varandra och se om alla vinterns lögner i garaget verkligen stämde.

De tre raggarna bodde i en liten by på landet och för att komma till TuIlinge så måste dom passera över en gammal stenbro som gick över en liten å. Så långt var väl allt frid och fröjd, men under bron bodde det ett gammalt elakt troll med blanka mässingsknappar. Det värsta trollet visste var raggare och V8-motorer, speciellt om dom var trimmade och snabbare än trollets egen tjänste-Volvo med automatlåda.

När lördagsmorgonen äntligen kom så slog raggarna upp garage- portarna och rullade ut sina tre nytvättade, blanka och potenta räserbilar. Efter att ha lastat in verktygslådor, lustgasflaskor och hjälmar så startade dom sina high performance-motorer, varmkörde ett tag och sedan började dom sin resa till Tullinge.

När den första raggaren närmade sig bron med sin Malibu -66:a låg trollet fortfarande och sov under bron, men vaknade snart av V8- mullret och lubbade snabbt upp på bron, högröd av ilska. När raggaren kom fram till bron så stod redan trollet där med sin stoppspade i högsta hugg. -Vem är det som rusar en V8:a på min bro; vrålade trollet och skramlade med mässingsknapparna. -Det är bara lilla jag; pep den första raggaren, -Men ta inte mig; fortsatte han med skräck i rösten, Jag har bara en liten 350-motor med en enkel fyrportare och headers. Jag åker ju till och med på mönstrade bakdäck med godkänd offset. Nej, ta min bror istället. Han har både tunnelram, scoop och bredare hjul! -Jasså, säger du det; sa trollet, -Nåja, det får väl gå för den här gången då, men nästa gång jag ser dig så blir det dryga böter! Seså, ge dig iväg nu innan jag ångrar mig!

Efter någon minut bröts återigen tystnaden av harmoniskt V8-muller. Den här gången var det lite mer högstämd och om man lyssnade noga så kunde man höra dom solida lyftarnas rytmiska slammar mot den höglyftande mekankammen. Den andra raggaren närmade sig bron med sin -69;a camaro gungandes på dom mönsterskorna slicksen. När han kom fram till bron stod trollet där och tummade på bötesblocket och klickade frenetiskt på sin tjänste-baIIografpenna, -Vem är det som rusar en V8:a på min bro; skrek trollet, skramlade återigen med mässingsknapparna och viftade febrilt med stopp- spaden. Den andra raggaren bromsade in och sa; -Det är bara lilla jag, men bötfäll inte mig snälla trollet. Jag åker bara med en småtrimmad big- block och bakdäcken ska jag byta så fort jag kommer hem. Dess- utom är scoopet faktiskt samma som satt på hos Svensk bilprovning! Nej, vänta på min bror istället. Han har både slicks och rörchassie och hans bil har aldrig någonsin sett en besiktningsstation, så honom kan du ge massor med böter och till och med körförbud! Jag lovar!

Trollet litade på raggaren och sedan på sitt tomma bötesblock. Han tänkte att om det är som raggaren säger så kunde han håva in massor med böter åt chefstrollet och kanske till och med få ut en extra tjänste-ballografpenna! Då skulle alla hans trollpolare bli jätte- imponerade. -Okey då! Låt gå för den här gången då; sade trollet, Men då vill jag alldrig se dig här mer, för nästa gång kommer jag att ge dig mer böter än du kan drömma om! -Tack snälla trollet; sa den andra raggaren, startade sin big-block med ett ryt och petade i driven med sin Ouicksilver-spak.

Knappt hade motorljudet från den andra raggarens Camaro ebbat ut innan ett nytt muller hördes I fjärran. Det här var helt olikt dom tidigare raggarbilarna. Ljudet, nej snarare åskan ökade i styrka och marken vibrerade allt häftigare. Fåglarna tystnade och tittade häpet på den låga, blanka skapelse som uppenbarade sig vid horisonten. Om trollet hade kunnat någonting om bilar (men det kan ju inte troll) så hade han vid det här laget kunnat urskilja profilen av en väldigt grym och sällsynt bil. En Ford Thunderbolfi Fairlane -64:a!

Fåglarna njöt av åsynen av denna klassiker när den dånade fram i riktning mot trollets bro. Makrolonrutorna skakade och prostock- scoopet vibrerade i takt med den stumt monterade storkubiksmotorn (600 kubiktum, minst; tänkte fåglarna). Gången skvallrade om en riktigt dramatisk rullkam av sällan skådat slag och det karaktäristiska vinandel talade om att den drevs av en geardrive.

Trollet stod på bron och väntade, och när han såg monstret som närmade sig honom så tänkte han belåtet att det här var bättre än han någonsin kunnat tänka sig. Den här bilen skulle inbringa mer böter än trollet hade skrivit ut under hela sitt troll-liv. Chefstrollet skulle bli så lyckligt så att han skulle få ut hur många tjänste-ballografpennor som han någonsin skulle kunna önska sig. Dessutom så skulle han komma att ligga alldeles osedvanligt bra till när ett nytt chefstroll skulle utses nästa gång. Han kunde knappt bärga sig tills han kunde börja skriva ut böter!

Nu var bilen så nära att trollet kunde känna den fräna lukten av högoktanig racingbensin blanda sig med varm Kendall 50W olja och doften av varmt gummi. Tänderna skaltrade utav vibrationerna. Han satte upp stoppspaden och hojtade: -HALT i LAGENS NAMN, så högt som han någonsin orkade och kunde med nöd och näppe överrösta bilens mountain-engine som andades genom nödtorftigt dämpade 5 tums stuprör. Bilen stannade tack vare JFZ-skivbromsar precis framför trollets extremt stora, platta fötter.

Trollet kunde skönja en gestalt bakom den tonade vindrutan. Den tredje raggaren! Bilen vibrerade kraftigt när motorvarvet föll ner till 600 rpm/tomgång. Plastdörren öppnades och den tredje raggaren stack ut huvudet. -VEM ÄR DET SOM RUSAR EN V8:A PÅ MIN BRO; gastade trollet för full hals samtidigt som han höll ett krampaktigt grepp om sin fina tjänste- batong. Raggaren granskade trollet fån topp till tå, flinade en smula och mumlade; -Ska väl du skita i, varpå han stängde dörren och backade tillbaka ett femtiotal meter. Trollet tittade storögt på och undrade vad han höll på med, ingen smiter ju ostraffat från ett troll! och dessutom så hade ju trollet sett hans registreringsnummer så det skulle ju bli en enkel match att spåra honom.

Samtidigt som trollet antecknade raggarens registreringsnummer i sitt tjänste-anteckningsblock ökade varvtalet på jättemotorn. Raggaren tryckte in linelocken och släppte upp kopplingen hastigt. De stora sticksen spann hejdlöst mot asfalten och rök vällde explosionsartat ut ur hjulhusen. Han släppte linslocken och lät sticksen rita två parallella gummispår cirka 20 meter. Sedan släppte han av på gasen och bromsade in.

Aha! Onödigt fordonsbuller och grov vårdslöshet i trafik; mumlade trollet för sig själv, Det blir grova böter och kanske till och med körkortsindragning! Han log belåtet. Under tiden hade raggaren backat tillbaks i gummispåren och stod nu och tittade på trollet med motorn på tomgång.

I LAGENS NAMN, STÄNG AV MOTORN; ylade trollet och började gå mot bilen, -Det kan du ju inbilla dig, korkade troll; muttrade raggaren för sig själv, -varpå han skjöt i Lencolådans första växel med en av spakarna på kardantunneln. Han trampade den hålborrade gaspedalen i botten så att alla spjällen i de två Barry Grant-modifierade Dominator-förgasarna öppnades på vid gavel och lät motorn få allt det syre den ville ha för att på ett ögonblick varva upp till varvtals- stoppet, som dagen till ära var inställt på 9 000 rpm.

Skräcken lös i trollets ögon när han förstod vad som var på väg att hända. Han fumlade med darrande hand efter sin tjänste-ärtpistol som han hade i sitt tjänste-hölster (självklart säkrad, så han inte skulle skjuta sig i foten av misstaga men hann inte så värst mycket mer innan raggaren dumpade Mc Leod-kopplingen. De 17 tum breda, klistriga Hoosier-sticksen rynkade sig och vred sig när de utsattes för den brutala kraften från Fordens lustgasade storkubiksmotor. Efter ett ögonblicks hjulspinn hittade slicksen fäste och bilen sköt brutalt fart med framhjulen en halvmeter upp i luften. Varvtalet sjönk något när tvåans växel gick i med ett ryck och hastighetsmätarnåIen passerade hundrastrecket i ungefär samma ögonblick som bilen träffade det fånigt stirrande trollet.

Kollisionskraften var fruktansvärd och trollet stångades i en vid båge över broräcket och ner i ån. Treans och sedan fyrans växel gick i, sedan sjönk motorvarvet något innan bilen försvann bort i horisonten och motorljudet tonade bort.

Återigen rådde tystnad sånär som på fåglarna som skrattade sig fördärvade åt det enfaldiga trollet som nu började vakna till liv i det kalla vattnet. Han kravlade sig upp ur vattnet och satte sig till rätta på en sten. Hela kroppen värkte efter smällen när han såg sin egen spegelbild i vattnet. I pannan såg han avtrycket efter bilens kromade huv- emblem. I hans blodiga panna lös nu den instansade texten: FORD Trollet insåg motvilligt att han fått ett minne för livet och fåglarna skrattade fortfarande rått.

Hur gick det då för våra tre tappra raggare på Tullinge? Jodå, resten av resan gick bra och alla tre slog sina personliga rekord och placerade sig bra i Stockholm Cup. Bäst av allt gick det för den tredje raggaren, vår hjälte med Thunderbolten. Han åkte 6.73 och 321 km/h och det är världsrekord och stått sig än i dag!

SNIPP SNAPP SNUT, SÅ VAR SAGAN SLUT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...