Jump to content
Annons

Jo Hällo! Vad har Ni att säga om..


FuJiSuN

Recommended Posts

Var nyss iväg o köpte mig ett par. När jag kom hem kände jag att jag hastat då jag inte hört mig för innan.

Tänkte till dess att ekonomin har plats för ett par ordentliga monitorer mixa i dem och ett par gamla (Technincs CS) stereohögatalare samt använda lurarna till att sjunga in. Dom är "semi-open".

Vad säger ni? Är det moraliskt hållbart? 🙂

Är det möjligt att mixa/mastra till sig en fin ljudbild i dessa? Jag kommer att slutmastra i dessa också tills vidare. Vad tror ni om det? Är det lönt över huvudtaget?

Tacksam för kompetenta svar.

(har inte knäckt förpackningen än så jag kan gå o lämna tillbaka dom/byta dom.

Gott Nytt musikår! och övrigt "år" också..! 😄

Mvh

Adel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej. Men har inte lurarna olika egenskaper beroende på gengre. Jag menar man får ju aldrig i närheten så djupa basljud i pop/rock o metal som i rnb, hiphop o annan "artificiell" musik (utan att vara nedlåtande!).

Eller?

Tack för svaren, tacksam för fler 🙂

Borde man kanske rent av gå upp en prisklass? Eller what the heck, fan. Jag kan behålla hörlurskrället som nybörjarlur. hmmm.. 😏🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall, så har jag aldrig jobbat med annat än pop/rock/funk/soul i de K240 som jag hade... Det blev en bumlig och odefinierad bas. Det är tyvärr många lurar som lider av en överdriven bas - men eftersom det säljer bättre när det låter häftigare i butikerna, så följer många tillverkare lämmeltåget... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...