Jump to content
Annons

Guitar Rig&Soundblaster?

Guest kasman

Recommended Posts

Tänkte öva på gitarr i lägenheten så jag köpte ett soundblaster audigy men får det inte att fungera tillsammans på Gr.

Använder mic ingången men när man drar en ton så rundar det internt?.

Hur ställer man in det så att inte ljudkortet skickar ut signalen till högtalarna direkt utan det går genom gr först. funderar på att köra med asio men ska avinstallera allt shit till ljudkortet som har med effekter och förinställda inställningar först.

Hur har ni gjort?

ångrar att inte köpte ett bättre ljudkort. hmm 😏

Tack

Annons

Nu vet jag ju inte exakt vad du har för ljudkort..

Men själv hade jag tidigare ett SoundBlaster Audigy 2 Platinum. Detta körde jag i Cubase med 48kHz 24 bit och det fungerade utmärkt. Latency körde jag på 7ms(gick att ställa lägre). Detta på en P4 3,2 GHz.

Däremot Audigy 1 har många klagat på här innan och det vet jag ingenting om. Huruvida kx eller asio for all hjälper vet jag inte, eftersom det fungerade bra för mig med dom medföljande Asio drivisarna.

Guitarrig vet jag inte mycket om, men lite reverb och liknande la jag på i Cubase. Så jag kan inte se att du borde ha några problem om du kör Audigy 2.

Så har du möjlighet att göra som Chilone sa, är det värt en funderare och kolla på lite mer musikerinriktade ljudkort. Annars borde du kunna få det att fungera bra ändå.