Jump to content
Annons

Studio forums egna live chatt


Nexustwins

Recommended Posts

ja nu har vi gjort en Studio forum chatt där du kan chatta live med alla medlemar på forumet.Glöm ej att du måste heta samma sak som på forumet.

😆

Här är adressen http://forumchatt.cjb.net/

Här är den ursprungliga tråden på ämnet.

Tråden

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det stavas inte Hadde...  😛  🙂  😄  😄

(Förlåt, jag dummar mig bara).

haha! jomen rätt skall vara rätt!haha, fast jag e lat så jag stavavavavar lite sisådär ibland

Jag stavar som en kråka oxå. 😄

siken tur att maninteär ensam om den saken iaf:P kanske vi skulle ha någon här på forumet som sitter o kurekturläser allt osedan rättar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stavas inte Hadde...  😛  🙂  😄  😄

(Förlåt, jag dummar mig bara).

haha! jomen rätt skall vara rätt!haha, fast jag e lat så jag stavavavavar lite sisådär ibland

Jag stavar som en kråka oxå. 😄

siken tur att maninteär ensam om den saken iaf:P kanske vi skulle ha någon här på forumet som sitter o kurekturläser allt osedan rättar 😄

Gote är det till yrket, om jag inte missminner mig... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stavas inte Hadde...  😛  🙂  😄  😄

(Förlåt, jag dummar mig bara).

haha! jomen rätt skall vara rätt!haha, fast jag e lat så jag stavavavavar lite sisådär ibland

Jag stavar som en kråka oxå. 😄

siken tur att maninteär ensam om den saken iaf:P kanske vi skulle ha någon här på forumet som sitter o kurekturläser allt osedan rättar 😄

Gote är det till yrket, om jag inte missminner mig... 😄

Dom får anställa Gotte(gris). 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stavas inte Hadde...  😛  🙂  😄  😄

(Förlåt, jag dummar mig bara).

haha! jomen rätt skall vara rätt!haha, fast jag e lat så jag stavavavavar lite sisådär ibland

Jag stavar som en kråka oxå. 😄

siken tur att maninteär ensam om den saken iaf:P kanske vi skulle ha någon här på forumet som sitter o kurekturläser allt osedan rättar 😄

Vilken tur att man inte är ensam om den saken i alla fall. Vi skulle kanske ha någon här på forumet, som skulle sitta och korrekturläsa allt och sedan rätta.

Vet att du bara larvade! Min rättning var ju inte helt lysande heller! 😄

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Det stavas inte Hadde...  😛  🙂  😄  😄

(Förlåt, jag dummar mig bara).

haha! jomen rätt skall vara rätt!haha, fast jag e lat så jag stavavavavar lite sisådär ibland

Jag stavar som en kråka oxå. 😄

siken tur att maninteär ensam om den saken iaf:P kanske vi skulle ha någon här på forumet som sitter o kurekturläser allt osedan rättar 😄

Vilken tur att man inte är ensam om den saken i alla fall. Vi skulle kanske ha någon här på forumet, som skulle sitta och korrekturläsa allt och sedan rätta.

Vet att du bara larvade! Min rättning var ju inte helt lysande heller! 😄

jomen visst:P 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara jag som är inne på tjatten...   😄

Det är bara du som är inne på tjaten, menar du? 😉

Alltså... får jag fråga ärligt? Hur funkar det i skolan om man stavar sådär som vissa av er gör? 😄

Dom sitter och spelar poker online istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara jag som är inne på tjatten...  😕

Det är bara du som är inne på tjaten, menar du? 😉

Alltså... får jag fråga ärligt? Hur funkar det i skolan om man stavar sådär som vissa av er gör? 😳

Hur går det på jobbet om du avslutar alla meningar med smileys? 🙂

Jag tror att det handlar om ointresse. Det handlar nog helt enkelt om att folk inte bryr sig när de skrive på internet, precis som att jag inte bryr mig om att tala i fullständiga meningar etc. när jag umgås med människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara jag som är inne på tjatten...   😐

Det är bara du som är inne på tjaten, menar du? 😆

Alltså... får jag fråga ärligt? Hur funkar det i skolan om man stavar sådär som vissa av er gör? 😆

Hur går det på jobbet om du avslutar alla meningar med smileys? 😛

Jag tror att det handlar om ointresse. Det handlar nog helt enkelt om att folk inte bryr sig när de skrive på internet, precis som att jag inte bryr mig om att tala i fullständiga meningar etc. när jag umgås med människor.

Troligtvis bättre än att inte kunna skriva två sammanhängande ord utan stavfel.

Men din poäng är alltså att bara för att jag använder smileys här betyder det inte att jag använder dem i jobbet, och bara för att vissa stavar som analfabeter på nätet betyder det inte att dom gör det i skolan?

Måhända isf, men jag är tveksam. Att skriva på det viset flera timmar om dagen måste påverka ens skrivsätt generellt.

Dyslektiker är utanför denna diskussion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag är lite trött på hela grejen med språkpoliser. Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så. Måste man alltid anmärka på stavfelen? Vad ska det vara bra för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag är lite trött på hela grejen med språkpoliser. Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så. Måste man alltid anmärka på stavfelen? Vad ska det vara bra för?

azZå De HANNDLAr inTOm at anNMärka på EJnZTakA ZTAvvFEL... *NAAAw* det HANDDlar Om inLeGG zåM e zå DåLIT zKRIvNa ATT dE E bådE ZVårt Att läZa oCH föRZtå DeZz meNInG... *pözza*

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag är lite trött på hela grejen med språkpoliser. Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så. Måste man alltid anmärka på stavfelen? Vad ska det vara bra för?

azZå De HANNDLAr inTOm at anNMärka på EJnZTakA ZTAvvFEL... *NAAAw* det HANDDlar Om inLeGG zåM e zå DåLIT zKRIvNa ATT dE E bådE ZVårt Att läZa oCH föRZtå DeZz meNInG... *pözza*

word...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så.

Ja, antingen ignorerar man alla satvnignsfel och syftningsfel eller så är man värsta språkpolisen. Det finns inga fler faktorer på den andra sidan heller. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik Lindström: ”Sär skrivning är ett allvarligt språkligt fel”

- Jag tror att många ser det här som ett ganska marginellt fel. Men att skriva isär ord är som att ta bort sjuans multiplikationstabell ur matten bara för att man tyckte att den var för svår, säger han.

- Jo, men en utveckling som bara har med okunskap att göra. Det finns ingenting kreativt i att skriva isär ord. Jag brukar vanligtvis vara väldigt liberal till språklig utveckling, men det här är en grundsten man måste ha med sig.

Robert Aschberg: ”Vart tog de samman-satta orden vägen?”

Under tecknad kan ske fram står som gammal modig, stock konservativ eller reform fientlig. Men in flytandet från marknads förings texter och anglo saxisk menings byggnad på verkar och för ändrar nu mera ande meningen i var dagliga bud skap på ett av görande sätt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så.

Ja, antingen ignorerar man alla satvnignsfel och syftningsfel eller så är man värsta språkpolisen. Det finns inga fler faktorer på den andra sidan heller. 🙂

🙂

Och definitionen av "språkpolis" på susning.nu är inte alls vinklad:

"En språkpolis är en person som har svårt att acceptera att ett språk förändras och defineras av dess användare, utan tror att språket styrs av lagar och förordningar skrivna av auktoriteter såsom Svenska Akademien. Språkpolisen påpekar därför gladeligen andras, ur sin synvinkel, språkliga fel."

Så vad menas med att ett språk förändras och definieras av dess användare? Att SAOB numera är fullproppad med svengelska termer som det moderna IT samhället tvingat Svenska Akademien att ta till sig tycker jag är helt rätt. Men jag vägrar att acceptera Lunarspråket som ett vedertaget skrivsätt.

så dE Zå... *smajl*

Link to comment
Dela på andra sajter

Det målas alltid upp i svart eller vit. Antingen är man dyslektiker eller så är man lat/korkad eller outbildad. Finns väl många fler faktorer än så.

Ja, antingen ignorerar man alla satvnignsfel och syftningsfel eller så är man värsta språkpolisen. Det finns inga fler faktorer på den andra sidan heller. 😆

Sant, men du tror inte att det blir rätt jobbigt för dom som är dåliga på att stava utan att var dyslektiker? Ska man verkligen behöva sitta med lexikon eller rättstavningskolla sin post i word innan man vågar posta den? Man är ju inte på det här eller nåt annat forum för att veta hur kasst man stavar eller vilka grammatiska misstag man gör.

Så vad menas med att ett språk förändras och definieras av dess användare? Att SAOB numera är fullproppad med svengelska termer som det moderna IT samhället tvingat Svenska Akademien att ta till sig tycker jag är helt rätt. Men jag vägrar att acceptera Lunarspråket som ett vedertaget skrivsätt.

Nä, jag tycker inte att man ska acceptera Lunarspråket. Tycker bara att det blir för mycket kommentarer kring själva inläggets form än innehållet ibland. Nu har jag ju inte kollat in deras/hans chat. Men det är väl ett rätt schysst initiativ, så då tycker jag att gnället kring stavfel är lite malplacerat.

*edit* la till lite.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag måste förtydliga lite, jag skriver inte det här för att bråka. Det är bara vad jag tycker. Så jag hoppas att ni inte tar illa upp nu, Hacke och Linus.

Du kan vara säker på att Hacke och jag inte tar illa upp. Vi är mycket fredliga och vill inte bråka alls.

Du har all rätt att ha din åsikt som jag har min.

Kram! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...