Guest Sgt.Timmen Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 (edited) Skulle va kul om ni betygsatte min låt, är ny på att göra musik på dator. Använder Sonar 2 XL. Jag spelar Gitarr och piano samt "sjunger"...ähum... Skulle va tacksam för tips om hur jag kan förbättra den... Den är en rockballad. My Webpage Artist: Tim Broberg Genre: Rockballad Tid:3.58 Format: WMA Edited December 16, 2005 by Sgt.Timmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinm Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Det mesta på denna låt är OK spelat. Det som jag tycker du ska lägga mest jobb på är nya trummor. Sången tillförde ju inte så mycket till låten heller, så ny sång o text bör också prioriteras. Jobba vidare o lägg upp en ny version! 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mab Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Själva grundlåten är bra, men precis som i alla sammanhang när man ska uttrycka något så är det viktigt att man ger adressaterna något som får dem att bibehålla intresset. Det känner jag att du inte gjort här, och det är alltid svårt att peka på vad. ( Visste man sådant direkt skulle musikskapande inte vara kreation, då skulle det vara en processindustri. ) Men spontant är min feedback enligt följande : 1. För långt intro 2. Du har något du vill förmedla med låten, antingen i text eller känslostämning. Förstärk det! 3. Det finns inget naturligt crecendo, kan inte låten bryta ut å bli lite oväntad. 4. Mixprioritering! Måste trummorna ligga nära och högt? Förbättrar det låten? Nåja, det är mina åsikter iaf. Lycka till! // Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sgt.Timmen Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Tack så jättemycket...ska genast ta allt det ni sagt i åtanke... Bra ideér! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts