Jump to content
Annons

Problem med att Vocoder minskar volymen


Kraset

Recommended Posts

Är det någon annan som upplever att när man lägger in en Wave-fil på ett audio track i Cubase och applicerar den inbyggda Vocoder effekten (genom att routa från ett MIDI-melodispår) så spelas ljudet upp på MYCKET lägre volym?

Jag har provat att

- sätta velocity på MIDI spåret till 127,

- maxa output till 100% på vocodern

- maxa volymen på audiospåret,

men jag tycker ändå att det låter väldigt svagt jämfört med original-wave-volymen.

Den enda lösningen jag kan se är att man "bouncar" audiotracket inkl vocoder effekt till en fil, och sedan kör processning på wave-filen i t ex SoundForge för att maxa upp volymen igen - går att audioprocessa även i Cubase men inte lika kraftfulla möjligheter att få det bra - och sedan plockar tillbaka wave-filen in i Cubase på ett nytt track. Men det känns väldigt struligt... 😄

Hälsn

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har du provat "puncher" som stärker ljudstyrkan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, vet inte ens vad det är, men jag provar så fort jag vet! (Antar att det är en effekt eller någon sorts audio processning... Jag ska söka på forumet först så att ingen här blir upprörd över att jag frågar dig innan jag gör en sökning, hehe...)

Tack för tipset!

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...