Jump to content
Annons

Charles Brooke - Streets


Polder

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      5
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Streets

* ARTIST/GRUPP: Charles Brooke

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3:36

* KOMPOSITÖR: Erik Polder, Calle Bäck

* PRODUCENT: Erik Polder

* INSPELNINGSÅR: 2005-12-12

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.30 megabyte

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK Streets

Nytt projekt tillsammans med min vän Calle Bäck som använder Charles Brooke som artistnamn då han har det som daglig smeknamn 😏

Denna låt är en skiss som förhoppningsvis kommer att utvecklas till en rockig mainstream låt! Det fattas sång och melodi instrument (typ elgurra)

Har ni några förslag, har ni mitt tillstånd att lägga på det på låten och posta tillbaka det i forumet.

Have Fun / Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bra som fan! Är det instrument eller sång ni vill ha hjälp med? Har ni nån text? Vad går låten i för bpm? (många frågor på en gång)

Tjena!

Tack för komplimangen... Vi ska adda lite sång... instrumenten får jag pilla lite mer med så att det blir bra... är trots allt midi 😳 Har du någon sång vore schysst att få det i 120 Bpm!

Vi har ingen text ännu... men vi jobbar på det...

-- länkade låten uppdateras då och då efter vi har gjort en ändring --

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som fan! Är det instrument eller sång ni vill ha hjälp med? Har ni nån text? Vad går låten i för bpm? (många frågor på en gång)

Tjena!

Tack för komplimangen... Vi ska adda lite sång... instrumenten får jag pilla lite mer med så att det blir bra... är trots allt midi 🙂 Har du någon sång vore schysst att få det i 120 Bpm!

Vi har ingen text ännu... men vi jobbar på det...

-- länkade låten uppdateras då och då efter vi har gjort en ändring --

Jag skulle tycka att det var kul som fan att i alla fall försöka att skriva en text och försöka lägga på en sångslinga! Sen hur resultatet blir återstår ju att se! Vore i alla fall kul att testa. Kan nog bli först till helgen dock! Jag återkommer med en testversion (ifall jag tycker att det i alla fall blir hyfsat) så får vi se hur sågad jag blir?

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ackordrundan går tyvärr fetbort - detta har jag hört mer än tio tusen gånger.

Trummorna saknar botten, basen har fått allt.

Basen skulle må bra av att trimmas lite förresten runt 100-150 hz, den är för stor och tar all plats i mixen.

Jag tycker att detta ska tillbaka till ritbordet eftersom jag har en stark känsla av att du kan bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Första intryck: upplever två olika "faser", skulle kanske vara tydligare övergång.

(Kan inte så mycket om det här med refräng, arr etc...)

Minus: "lite tjatig"

Plus: Tror att detta kan bli mycket bättre. Känslan finns nog där någonstans ändå.

Förslag: Ja, du vet nog detta bäst också.

Ser framemot en ny version, antingen den som du och din polare kommer att göra

eller den som du får hjälp med genom forumet - spännande.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som fan! Är det instrument eller sång ni vill ha hjälp med? Har ni nån text? Vad går låten i för bpm? (många frågor på en gång)

Tjena!

Tack för komplimangen... Vi ska adda lite sång... instrumenten får jag pilla lite mer med så att det blir bra... är trots allt midi 😄 Har du någon sång vore schysst att få det i 120 Bpm!

Vi har ingen text ännu... men vi jobbar på det...

-- länkade låten uppdateras då och då efter vi har gjort en ändring --

Jag skulle tycka att det var kul som fan att i alla fall försöka att skriva en text och försöka lägga på en sångslinga! Sen hur resultatet blir återstår ju att se! Vore i alla fall kul att testa. Kan nog bli först till helgen dock! Jag återkommer med en testversion (ifall jag tycker att det i alla fall blir hyfsat) så får vi se hur sågad jag blir?

Ja, se vad du kan få ihop i helgen! Vore kul o höra vad ni andra har för känslor för denna låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ackordrundan går tyvärr fetbort - detta har jag hört mer än tio tusen gånger.

Trummorna saknar botten, basen har fått allt.

Basen skulle må bra av att trimmas lite förresten runt 100-150 hz, den är för stor och tar all plats i mixen.

Jag tycker att detta ska tillbaka till ritbordet eftersom jag har en stark känsla av att du kan bättre!

Du tycker inte om ackorden... Jag kan hålla med om att de är väldigt basic. MEn jag tror mycket på låten när väl någon form av sång kommer in i bilden...

Jag ska ratta till EQ på basen och trummorna, kanske någon slags kompressor på trummorna (som saknas helt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Första intryck: upplever två olika "faser", skulle kanske vara tydligare övergång.

(Kan inte så mycket om det här med refräng, arr etc...)

Minus: "lite tjatig"

Plus: Tror att detta kan bli mycket bättre. Känslan finns nog där någonstans ändå.

Förslag: Ja, du vet nog detta bäst också.

Ser framemot en ny version, antingen den som du och din polare kommer att göra

eller den som du får hjälp med genom forumet - spännande.

😉

Det klart låten är tjatig... tar man bort sången från en robbie williams låt är den låten ganska tjatig ocksp 🙂 hehe

Olika faser: jag håller på o jobbar till fina övergånger och tillbaka gånger 😄

Ny version kommer i helgen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysig låt! Detta låter lite som "ASIA", och det är då inte illa! 🥰

Lyssna på någon låt med dem, så får du säkert en känsla hur sången ska vara. 😄

M.V.H Moberg

Hej!

ASIA har jag faktiskt aldrig hört talas om 🥰 men ska se om jag kan få fatt i en skiva eller inspelning med för att se vad du menar!

Tack för inlägget

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...