Pär Ekberg Postat 7 december 2005 Postat 7 december 2005 Idag jobbar många musiker och ljudtekniker digitalt och har stora mängder arbetsmaterial på sin hårddisk eller på CD/DVD-skivor. Både U2 och norska gruppen Röyksopp var nära att förlora råmaterialet till sina senaste skivor. Hur säker är en hårddisk eller en CD-skiva egentligen att lagra information på? Finns det bättre alternativ? Representanter från Apple, Frost och Iomega demonstrerar sina lösningar för att lagra musikprojekt säkert i Mac- respektive Windowsmiljö. Tid: 7 dec kl 16.00 till 18.00. Plats: 4Sound Stockholm, Folkungagatan 54. Osa till iomega@aimpr.se eller osa@frostnetwork.se.
Michael Postat 8 december 2005 Postat 8 december 2005 synd att jag missade det här...någon som var där? går just nu i tankarna att jag ska försöka hitta på något sätt att ta regelbundna backuper...aja. extern hårddisk plus CD-skivor som extra säkerhet borde räcka.
Linus Postat 8 december 2005 Postat 8 december 2005 Det här ser ut som en demonstration/lanseringskampanj för Iomega REV snarare än ett seminarium om backup och tryggheten i säkerhetskopiering. 😕 Men jag har kanske fel? 🙂 Iomega REV finns för både PC och Mac, och dessutom både i intern (ATAPI, SATA, SCSI) och extern (Firewire, USB) variant. Nyligen har Frost inlett ett samarbete med Iomega (ni har säkert sett annonserna) där man kan få en REV i musikdatorn till bra pris. Samma sak gäller Apple och det förklarar även Frost och Apples medverkande i demonstrationen. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.