Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag jobbar många musiker och ljudtekniker digitalt och har stora mängder arbetsmaterial på sin hårddisk eller på CD/DVD-skivor. Både U2 och norska gruppen Röyksopp var nära att förlora råmaterialet till sina senaste skivor.

Hur säker är en hårddisk eller en CD-skiva egentligen att lagra information på? Finns det bättre alternativ?

Representanter från Apple, Frost och Iomega demonstrerar sina lösningar för att lagra musikprojekt säkert i Mac- respektive Windowsmiljö.

Tid: 7 dec kl 16.00 till 18.00.

Plats: 4Sound Stockholm, Folkungagatan 54.

Osa till iomega@aimpr.se eller osa@frostnetwork.se.

Annons
Postat

synd att jag missade det här...någon som var där? går just nu i tankarna att jag ska försöka hitta på något sätt att ta regelbundna backuper...aja.

extern hårddisk plus CD-skivor som extra säkerhet borde räcka.

Postat

Det här ser ut som en demonstration/lanseringskampanj för Iomega REV snarare än ett seminarium om backup och tryggheten i säkerhetskopiering. 😕

Men jag har kanske fel? 🙂

Iomega REV finns för både PC och Mac, och dessutom både i intern (ATAPI, SATA, SCSI) och extern (Firewire, USB) variant.

Nyligen har Frost inlett ett samarbete med Iomega (ni har säkert sett annonserna) där man kan få en REV i musikdatorn till bra pris. Samma sak gäller Apple och det förklarar även Frost och Apples medverkande i demonstrationen. 😆

xlarge_32929_c85d.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.