Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Idag jobbar många musiker och ljudtekniker digitalt och har stora mängder arbetsmaterial på sin hårddisk eller på CD/DVD-skivor. Både U2 och norska gruppen Röyksopp var nära att förlora råmaterialet till sina senaste skivor.

Hur säker är en hårddisk eller en CD-skiva egentligen att lagra information på? Finns det bättre alternativ?

Representanter från Apple, Frost och Iomega demonstrerar sina lösningar för att lagra musikprojekt säkert i Mac- respektive Windowsmiljö.

Tid: 7 dec kl 16.00 till 18.00.

Plats: 4Sound Stockholm, Folkungagatan 54.

Osa till iomega@aimpr.se eller osa@frostnetwork.se.

Annons
Posted

synd att jag missade det här...någon som var där? går just nu i tankarna att jag ska försöka hitta på något sätt att ta regelbundna backuper...aja.

extern hårddisk plus CD-skivor som extra säkerhet borde räcka.

Posted

Det här ser ut som en demonstration/lanseringskampanj för Iomega REV snarare än ett seminarium om backup och tryggheten i säkerhetskopiering. 😕

Men jag har kanske fel? 🙂

Iomega REV finns för både PC och Mac, och dessutom både i intern (ATAPI, SATA, SCSI) och extern (Firewire, USB) variant.

Nyligen har Frost inlett ett samarbete med Iomega (ni har säkert sett annonserna) där man kan få en REV i musikdatorn till bra pris. Samma sak gäller Apple och det förklarar även Frost och Apples medverkande i demonstrationen. 😆

xlarge_32929_c85d.jpg