Jump to content
Annons

Chilly con Fusion/Picture on the wall


Chillyson (oregistrerad)

Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Detta gillas mycket... allting sitter som det ska och t.o.m sången övertygar, bra overallmixat..

Men.... övergången från lugnt till att sakta öka funkar inte i mina öron. Det är nästan bara on-off tekniken som funkar i heavymaterial tycker jag.. På eller AV typ..inget däremellan för då blir det något annat..

Ni skulle gjort en liknande effekt där som i slutet..DET var fräckt..bara tjoff..SLUT!!! ..lixom 🙂

Sen skulle det behövas lite, lite mer attityd efter temposkiftet + ett par db extra i volym, som det är nu låter det ungefär som: jaha..grabbar..då spelar vi med alla instrument då... istället för NU KÖR VI FÖR ALLT VAD TYGEN HÅLLER..NU SKA NI FÅÅÅÅ SEEEEEEEEEEEEEEE... 😎

EQ:a ut lite rum för rösten i mixen och kanske lite ( mer )kompressor

ja..hmm..

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Jag tackar för responsen även om det inte var så många som svarade.

Denna låt är "Live" inspelad rakt in i en roland 24?? någonting.

Dyr sak iaf.

Vi poddade gitarrer och bas och körde bara på.

Det blev lite skönhetsfel här och var men denna demo ska i första hand användas för att fixa lite spelningar.

Det viktigaste för oss med denna var att man iaf ska kunna urskilja vad som händer och att lyssnaren får en uppfattning hur vi låter "live".

Vi spelade in fyra låtar under två dagar.

Så om intresse finns så kan jag lägga ut dem också för dissekering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste för oss med denna var att man iaf ska kunna urskilja vad som händer och att lyssnaren får en uppfattning hur vi låter "live".

Ja det låter bra overall som sagt, men rent krasst är det väl så att det första intrycket balanserar mellan vinna och försvinna....

Jag har varit med och tävlat med musik för ett tag sedan och det gick ganska bra vi kom fyra totalt i en tävling som pågick under lång tid.

Det som gjorde att det föll var småsaker i mixen som man tänkte: ähh..det där är INGEN som bryr sig om i alla fall...soundet är ju så schysst ändå..

folk som sitter med det här dagarna i ända ( läs:skivbolagsfolk ) reagerar direkt på massa skitsaker 😆

Men som sagt ha det i bakhuvet bara..det kommer göra stor skillnad..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Håller med ,ska man skicka till bolag så vill man att det låter bra.

MEN.

Ifall ett skivbolag hänger upp sig på smågrejor i ett eget producerat material så är det definitivt inte ett bolag som jag vill jobba med.

Det måste finnas utrymme för konstnärlig frihet så om bolaget redan i demo stadiet börjar med att peta i detaljer så tror jag inte att man kommer överens senare heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ,ska man skicka till bolag så vill man att det låter bra.

MEN.

Ifall ett skivbolag hänger upp sig på smågrejor i ett eget producerat material så är det definitivt inte ett bolag som jag vill jobba med.

Det måste finnas utrymme för konstnärlig frihet så om bolaget redan i demo stadiet börjar med att peta i detaljer så tror jag inte att man kommer överens senare heller.

Känns som att det är meningslöst för mig att ge några tips utefter egna erfarenheter, du har redan bestämt att ditt material ska låta som det gör.

Och det är helt OK jag ska inte försöka recensera ditt material i fortsättningen eftersom jag tittar för "mycket" på småsaker..tyvärr..

Men Rock on och lycka till med spelningarna.. 😆

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Vi har mer ös i ett par andra låtar.

Dessa kan jag lägga upp vid senare tillfälle.

Jag väntar på en annan mix av samma material.

OCH

Demoniqus.

Tack för tipsen, även om vi inte har samma åsikt beträffande bolagstänket så får du mer än gärna komma med åsikter beträffande vår musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Chillyson (oregistrerad)

Jag tackar för att ni tog er tid att lyssna på låten.

Återkommer om ett tag då jag får en något bättre uppkoppling.

Ska då lyssna på dem andra demobanden som finns här.

Här finns annars andra låtar med oss om någon orkar lyssna.

http://www.chillyconfusion.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt intro, får mig att tänka på något med Alice Cooper.

Skulle vara fett med någon orgel eller nåt där låten brakar igång på riktigt, eller en gura till eller nåt. Känns lite "tunnt" där (fel ord kanske).

Annars är det schyssta Lizzy-gitarrer överlag och, ja helt okej låt faktiskt!!

Med tanke på att det är nästan en "slask-inspelning" så är det jäkligt bra.

Släng gärna upp mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burton (oregistrerad)

Låter jädrigt bra!

Enligt min smak skulle ni kunna lägga på lite mer tryck i gitarrerna och baskaggen men det e min smak.

Låter helt okej! Tummen upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...