Jump to content
Annons

Vilka pluggar till PT7-uppgraderingen?


goka

Recommended Posts

Det är väl bäst man hoppa på tåget och uppgraderar till 7an innan erbjudandet om de två fria pluggarna går ut.

Men vad ska man ha nu då? DINR LE känns inte aktuellt, men att välja mellan två olika kompressorer (Smack! och Slightly Rude), Pultec Bundle (EQ) och Syncronic (loop-apparat).

Syncronic låter ju som en himlans kul leksak, som man kanske inte kan hålla fingrarna från? Och kompressorer kan man förstås inte ha för få av? EQ behöver ju alla, eller hur?

Och sedan beror det förstås på vilken typ av produktioner man håller på med (i mitt fall helt vokalbaserad musik - inga instrument).

Någon som har något klokt att tillföra innan jag gör mitt val?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inget klokt att tillföra 🙂 , men jag är nyfiken på ditt val då jag sitter i samma funderingar som du. Meddela gärna när du har gjort ditt val och har testat dom.

Själv lutar jag åt Smack/Pultec bundle/Slighty rude.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv i samma tankar om vilka pluggar jag skall ta med. Jag har ju UAD-kortet och har Pultec EQ där samt bra kompressorer i 1176 samt LA-2. Funderar därför på DINR samt Synchronic. Den sistnämda har jag dock ingen som helst koll på. DINR känns som att jag kan ha bra nytta av så när det är så billigt så får man passa på. Kan någon dock utveckla användningsområdet av Synchronic är jag glad

Intressant att veta vilken Pultec som är bäst, Universal Audio eller Bomb Factory. När det gällde 1176 var det ju solklart UAD som var vinnare!

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

DINR har man använding för om man ska tysta ner brusiga inspelningar t ex? Är den lämplig att använda på studioinspelad sång också, för att fixa till ojämnheter, andning och liknande?

Har inte gjort mitt val än, men 20 dec (sista datum, eller hur?) närmar sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Smack tycker jag definitivt du skall välja i alla fall. Den är inte "bättre" än nån annan kompressor (allt inom ljud är ju subjektivt) men den är lite annorlunda, och den kan "smälla" rätt hårt om man så vill. Vidare tycker jag du ska välja Synchronic om du pysslar med loopar och liknande ljudbearbetning, för den är lite som en DJ-manglare liksom. Jag skulle nog inte välja eq då de nya EQIII som redan följer med är kanonbra och dessutom gratis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...