treprocent Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 halloj har lite problem med broomstick bass. jag har skapat ett midispår som det ska spela efter men, det låter faktiskt skit måste jag säga! det är bara "synt-basarna" som låter någourlunda bra. men jag vill ju ha så det låter mer äkta. när jag väljer någon elektiskt eller akustisk bas låter det som om den bara "glidar" upp och ner över alla toner, bara synt-basarna som spelar "raka"/rätt ton. kan väl inte vara rätt? känns som om jag har provat ratta på alla inställningar men inget gör nån skillnad.. =/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Kolla så MIDI-spåret är inställt på kanal 1. På MIDI-kanal 2 och uppåt så använder Broomstick Bass "effekter" så som glidningar m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
treprocent Posted December 1, 2005 Author Share Posted December 1, 2005 haha. ja, så enkelt var det. 😏 man lär sig nått nytt varje dag. tack för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts