Jump to content
Annons

En liten site...


VacUm

Recommended Posts

Har tillsammans med en kompis slitit med en liten site under ett halvårs tid och äntligen har vi lyckats knåpa ihop nåt som kan kallas en hyffsat fungerande betaversion. Rubbet är gjort i Flash och det skulle ju va kul om det hamnade lite användare där 😳

Själva grundtanken var att göra något som liknande Blip.se fast helt reklamfritt och gratis. Det finns ett gäng spel, vissa är multiplayer andra single, en chat, ett litet forum och så kan man skicka meddelanden till varandra. Enda anledningen till att vi gjort alltihopa är att vi ville hitta lösningar på diverse problem och se hur långt man kan komma med Flash och php.

Hoppa gärna in och prova!

http://damnsuckers.com

(och är detta inlägget alldeles för irriterande i vissas ögon så förstår jag om Admin här raderar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Coolt! Ambitiöst! Inte jätteanvändarvänligt kanske, men man kommer nog iofs in i det så småningom. Av nån anledning så kunde jag inte få igång spelen? 😳

Gillar sånt här reklamfritt osv, kör hårt!

Tillåt popus på sidan så kommer dom att funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh... där har man varit innan.. innan det var klart. Behövde dock regga mig på nytt. 😱

Den är nytänkade i sin layout... på gränsen till för mycket, så att det går på fel håll. Jag har jobbat en del med usability, och om jag får vara ärlig (?) så är den här inte speciellt användarvänlig, inte intiutiv, inte kosmetiskt aptitretande (för "normala" människor)...

Men det kanske inte heller är meningen? Ni hade kanske andra ambitioner och andra gränser ni ville utmana? Jag har kanske missat poängen? Jag tycker den ser ut som man försökt maximera ett Flash-enejblat WAP-gränssnitt mot lurar med monokroma skärmar. 😉

Spelen är retro-coola, men musiken i Tetris funkar inte för mig heller, jag hör inte ett jutta. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var häftigt! 😱

Musiken i Tetris är dum mot mig 😆

😉 Hur menar du? Hade faktiskt en plan på en knapp i spelet där det står "music volume", fast varje gång man trycker blir det bara starkare.

LOL!

Mycket goa spel. Detta tackar vi för. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh... där har man varit innan.. innan det var klart. Behövde dock regga mig på nytt. 😆

Den är nytänkade i sin layout... på gränsen till för mycket, så att det går på fel håll. Jag har jobbat en del med usability, och om jag får vara ärlig (?) så är den här inte speciellt användarvänlig, inte intiutiv, inte kosmetiskt aptitretande (för "normala" människor)...

Men det kanske inte heller är meningen? Ni hade kanske andra ambitioner och andra gränser ni ville utmana? Jag har kanske missat poängen? Jag tycker den ser ut som man försökt maximera ett Flash-enejblat WAP-gränssnitt mot lurar med monokroma skärmar. 😆

Spelen är retro-coola, men musiken i Tetris funkar inte för mig heller, jag hör inte ett jutta. 😎

Nä det är ett skumt gränssnitt.. Men tanken är ju lite att det ska attrahera datanördar och då tror jag det funkar.

inget ljud i tetriset!? Vilken flashplayer kör du? Det är konstigt! Eller menar du att ljudet är fruktansvärt och att du helst av allt bara vill mutea det?

Det som låg i fokus under utvecklingen var just kommunikationen på låg nivå. Hur man kan lösa kommunikation mellan user-server-user på bästa (både prestanda och funktionsmässigt) sätt. kodknackning från grunden med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att Snood funkar utmärkt, förutom att jag lyckades sätta en snood halvvägs utanför kanten till höger en gång.

Knep visst en andraplats på listan 😕

Helsjysst sajt, precis vad man behöver för att ta död på alla timmar man egentligen borde lägga på skolarbete.. 😕

edit: förtydligande

Redigerat av Bunga
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att Snood funkar utmärkt, förutom att jag lyckades sätta en snood halvvägs utanför kanten till höger en gång.

Knep visst en andraplats på listan 😕

Helsjysst sajt, precis vad man behöver för att ta död på alla timmar man egentligen borde lägga på skolarbete.. 😕

edit: förtydligande

Ajajaj. Har inte själv lyckats få till det du beskriver, men skulle bli tokglad om du hade lust att göra en skärmdump o maila till johan@damnsuckers.com om det råkar hända igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajaj. Har inte själv lyckats få till det du beskriver, men skulle bli tokglad om du hade lust att göra en skärmdump o maila till johan@damnsuckers.com om det råkar hända igen!

Ja det tänkte jag ju inte på, men jag får väl köra ett par rundor till då och se om det händer igen, *suck*.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh... där har man varit innan.. innan det var klart. Behövde dock regga mig på nytt. :rolleyes:

Den är nytänkade i sin layout... på gränsen till för mycket, så att det går på fel håll. Jag har jobbat en del med usability, och om jag får vara ärlig (?) så är den här inte speciellt användarvänlig, inte intiutiv, inte kosmetiskt aptitretande (för "normala" människor)...

Men det kanske inte heller är meningen? Ni hade kanske andra ambitioner och andra gränser ni ville utmana? Jag har kanske missat poängen? Jag tycker den ser ut som man försökt maximera ett Flash-enejblat WAP-gränssnitt mot lurar med monokroma skärmar. 😆

Spelen är retro-coola, men musiken i Tetris funkar inte för mig heller, jag hör inte ett jutta. 😆

Nä det är ett skumt gränssnitt.. Men tanken är ju lite att det ska attrahera datanördar och då tror jag det funkar.

Det som låg i fokus under utvecklingen var just kommunikationen på låg nivå. Hur man kan lösa kommunikation mellan user-server-user på bästa (både prestanda och funktionsmässigt) sätt. kodknackning från grunden med andra ord.

Ok, då förstår jag. Misstänkte att det var någon poäng jag missat. 😆

inget ljud i tetriset!? Vilken flashplayer kör du? Det är konstigt! Eller menar du att ljudet är fruktansvärt och att du helst av allt bara vill mutea det?

My bad. Testade på några andra burkar, och där funkade det. Visade sig vara nåt vajsning på burken jag körde på just då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajaj. Har inte själv lyckats få till det du beskriver, men skulle bli tokglad om du hade lust att göra en skärmdump o maila till johan@damnsuckers.com om det råkar hända igen!

Ja det tänkte jag ju inte på, men jag får väl köra ett par rundor till då och se om det händer igen, *suck*.. 🙂

Vet vad det är för fel nu.. Men jag väljer att kalla det en magisk feature så länge! 😏 Så skärmdump behövs inte.. tack ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snood är skoj. Gillas, och hyffsad placering har man lyckats ta. 😉

😲 såg det.. Har uppdaterat lite prylar nu (dock inte snoodet) så användarna indirekt uppmanas att chatta osv. Det är dålig fart på multispelandet :/ Damncars är ju roligaste spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet vad det är för fel nu.. Men jag väljer att kalla det en magisk feature så länge! 😳 Så skärmdump behövs inte.. tack ändå.

Ah, började bli lite rädd att jag drömt det, lyckades inte få till det igen nämligen.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...