Jump to content
Annons

Piano i fl studio


Lonian

Recommended Posts

Tjena

Jo jag försöker skaffa fram vst plugin eller något liknande som har skysst piano ljud.

Har tidigare mestadels använt mig af FL keys generator men blir inte riktigt nöjd.

Skulle vilja få till ett piano som låter så verkligt och vackert som möjligt.

Tips på generator/plugin/vst

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som sagt, beror väldigt mycket på hur mycket pengar du är beredd att lägga ut. Sampletekk har fått bra recensioner i Studio för sina Black och White Grand. Native Instruments har nyss släppt Akoustik Piano som täcker tre olika flyglar plus ett piano. Dessa kostar dock en slant. (Orkar inte kolla upp hur mycket...)

Vill du komma gratis undan har IK Multimedias gratisversion av Sampletank 2 ett rätt snyggt piano. Och så finns ju förstås klassikern MDA Piano, som faktiskt kan funka riktigt bra i ett rock/pop-arr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Splendid Grand. :rolleyes:

Gratis! 256 MB flygel samplad av AKAI. Den fanns tillgänglig på AKAIs FTP förut, men nu finns "bara" en 72 MB variant kvar för gratis nedladdning här. Fyra anslagsnivåer. Om många är intresserade av 256 MB-versionen kan jag kanske ladda upp den med yousendit.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag måste bara ta och säga att den där piano-soundfont'en låter väldigt bra. Tack så mycket för att du delade ut den och jag hoppas det var okej att jag laddade ner den.

Tog mig friheten att slänga ihop en liten kort sampling där jag har använt mig av denna soundfont. Hoppas ni gillar det ni hör.

Länk till sample: Soundfont-piano

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Jag känner nog att jag måste svara på denna tråd, även om det råkar bli en bump som heter duga. Men alldeles för få verkar bry sig om den ypperliga 4Front Piano Module, som är helt gratis. Visst, du kan inte ändra några inställningar - inga alls - men vill du ha bra pianoljud out-of-the-box är den oumbärlig. Vill du ha mer tyngd är det ju inga problem att sköta i mixningen.

En såndär länk till Pluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du hur bar pluggarna är om man ställer dom mot varanda? Vilken är bäst ?

Edit: De grejjor jag har testat från "företaget" 4 front har varit ganska kassa tycker jag...

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du hur bar pluggarna är om man ställer dom mot varanda? Vilken är bäst ?

Ärligt talat, finns det något lättare sätt än att ladda ner och testa? Som i fallet med 4Front Piano, det är gratis att ladda ner, så jag överlåter testandet åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...