Jump to content
Annons

Bimbambop folkhemspop


bimbambop

Recommended Posts

Mhm.. trots att jag bläddrat en hel del i forumet under en tid, och även börjat posta för nån vecka sen eller så, så har jag missat att man förväntas presentera sig 🙂 Well, det är aldrig försent att ge upp, som ju redan den gode Schopenhauer fastslog.

Jag är 40+ och har livslång erfarenhet av idoget musiklyssnande, men inte lika mycket av musicerande. I ungdomen (ca 1980 och några år framöver) sjöng jag med den tvivelaktiga punkensemblen Grannarna Klagar och fortsatte sedan med lite bas i lokala hobbyorkestrar. Dock har jag alltid haft som målsättning att när jag passerat 40 skall jag lira blues. Så när jag var 40 fyllda tjacka jag en washburn 335-kopia och satte mig på balkongen några somrar för att få kläm på hur man gör. För halvåret sedan fattade jag att jag kan använda datorn för inspelning och har micklat med det sedan dess. Börjar få lite kläm, men mycket kvar att lära om den biten. Är i det närmaste teknisk idiot, var in på den lokala musikaffären så sent som idag för att lyssna lite om preamps och mixer, men dom kunde lika gärna ha pratar någon nordjapansk dialekt för jag fatta inte ett smack. Tydligen är mixer bra iaf, så de blir väl kanske en sån framöver. Linar allt (sång, gitarr och en lånad bas) rätt in i burken nu och råddar i sonar.

Har läst på forumet sedan i somras då och då, men har som sagt helt nyss börjat skriva också. Har lärt mig en hel del här och hoppas det blir mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...