Jump to content
Annons

Renoiser incoming!


Dreamtones

Recommended Posts

Hej där Ååå.. välkommen (tjipp tjipp).. Å så svarar jag på din första (urspungsfråga)... Denna tåd är till för att vi veteraner ska verka (1) hyggliga och hälsa nykommlingar välkommna.. Men främst till att (2) ge oss veteraner så många inlägg som möjligt så att vi verkar smarta dessutom 😉.. sen så kommer dessa nykommlingar att tycka att vi är så hjälpsamma och hyggliga att dom kommer att (3) fråga oss om saker.. Som vi veteraner gladeligen svarar på (4) för att ytterliggare få mer inlägg 😆

Välkommen ska du vara i alla fall!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Hej där Ååå.. välkommen (tjipp tjipp).. Å så svarar jag på din första (urspungsfråga)... Denna tåd är till för att vi veteraner ska verka (1) hyggliga och hälsa nykommlingar välkommna.. Men främst till att (2) ge oss veteraner så många inlägg som möjligt så att vi verkar smarta dessutom 😉.. sen så kommer dessa nykommlingar att tycka att vi är så hjälpsamma och hyggliga att dom kommer att (3) fråga oss om saker.. Som vi veteraner gladeligen svarar på (4) för att ytterliggare få mer inlägg  😆

Välkommen ska du vara i alla fall!!!

Hehe jo jag har nog märkt detta med tiden ! 😱

Tack! Hehe

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Neam (oregistrerad)
Hej vetenskapsman.

Vilket varmt välkomnande från dig då 😄

Oj oj, det var inte menat som något negativt. Kanske lät det så. Ursäkta.

Ja tyckte det lät lite dumt bara, men ursäkten godtas.

Här har vi ett tydligt exempel på hur fel det kan bli när kroppsspråk och tonfall faller bort. Idel dessa missuppfattningar! Chris Edberg pluggar musikvetenskap... DåligtGehör kallar Chris Edberg för vetenskapsman... Chris Edberg känner sig stött... DåligtGehör ber om ursäkt... Chris Edberg tycker att DåligtGehör skriver lite dumt men godtar ursäkten. Slutet gott allting gott 🙂

Hej och välkommen, musikvetenskapsstudent!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vetenskapsman.

Vilket varmt välkomnande från dig då 😆

Oj oj, det var inte menat som något negativt. Kanske lät det så. Ursäkta.

Ja tyckte det lät lite dumt bara, men ursäkten godtas.

Här har vi ett tydligt exempel på hur fel det kan bli när kroppsspråk och tonfall faller bort. Idel dessa missuppfattningar! Chris Edberg pluggar musikvetenskap... DåligtGehör kallar Chris Edberg för vetenskapsman... Chris Edberg känner sig stött... DåligtGehör ber om ursäkt... Chris Edberg tycker att DåligtGehör skriver lite dumt men godtar ursäkten. Slutet gott allting gott 😄

Hej och välkommen, musikvetenskapsstudent!

Tack! Men känner mig inte särskilt som en nykomling längre, snart varit här i två år...

Å sen studerar ja inte Musikvetenskap längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

välkommen.

körde också FT2 och Renoice förr.

men nu kör jag reason (i seriösa kompositioner) 😆

Tack

Okej varför bytte du bort Renoise ?

jag fann Reason 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

välkommen.

körde också FT2 och Renoice förr.

men nu kör jag reason (i seriösa kompositioner) 😱

Tack

Okej varför bytte du bort Renoise ?

jag fann Reason 😕

Min fråga gällde ju just varför du bytte till det.

Det var ett jäkla tjat om Reason i "min tråd". Inte bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

välkommen.

körde också FT2 och Renoice förr.

men nu kör jag reason (i seriösa kompositioner) :rolleyes:

Tack

Okej varför bytte du bort Renoise ?

jag fann Reason 😄

Min fråga gällde ju just varför du bytte till det.

Det var ett jäkla tjat om Reason i "min tråd". Inte bra 😄

ptja varför!?

jag tyckte att reason hade en bra helhetslösning utan vst-filter/-syntar. också fick jag helt enkelt till ett fetare ljud på ett mer snabbjobbat sätt.

ett tag gjorde jag loopar i Reason som jag renderade ut och la in i Renoise. 😉 så det va en ganska fin och smidig övergång till Reason.

därmed inte sagt att jag totalt förkastar trackers. är man duktig på det kan man få det att låta riktigt bra men att byta va ett naturligt steg för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neam (oregistrerad)
Hej vetenskapsman.

Vilket varmt välkomnande från dig då 😕

Oj oj, det var inte menat som något negativt. Kanske lät det så. Ursäkta.

Ja tyckte det lät lite dumt bara, men ursäkten godtas.

Här har vi ett tydligt exempel på hur fel det kan bli när kroppsspråk och tonfall faller bort. Idel dessa missuppfattningar! Chris Edberg pluggar musikvetenskap... DåligtGehör kallar Chris Edberg för vetenskapsman... Chris Edberg känner sig stött... DåligtGehör ber om ursäkt... Chris Edberg tycker att DåligtGehör skriver lite dumt men godtar ursäkten. Slutet gott allting gott 😲

Hej och välkommen, musikvetenskapsstudent!

Tack! Men känner mig inte särskilt som en nykomling längre, snart varit här i två år...

Å sen studerar ja inte Musikvetenskap längre...

Jo jag förstod det senare. Kollade inte så noga på datumen. Såg bara att den var överst i tråden. Det är ju jag som är nykomlingen 😉

Redigerat av Neam
Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

välkommen.

körde också FT2 och Renoice förr.

men nu kör jag reason (i seriösa kompositioner) 😕

Tack

Okej varför bytte du bort Renoise ?

jag fann Reason 😉

Min fråga gällde ju just varför du bytte till det.

Det var ett jäkla tjat om Reason i "min tråd". Inte bra 😮

ptja varför!?

jag tyckte att reason hade en bra helhetslösning utan vst-filter/-syntar. också fick jag helt enkelt till ett fetare ljud på ett mer snabbjobbat sätt.

ett tag gjorde jag loopar i Reason som jag renderade ut och la in i Renoise. 😆 så det va en ganska fin och smidig övergång till Reason.

därmed inte sagt att jag totalt förkastar trackers. är man duktig på det kan man få det att låta riktigt bra men att byta va ett naturligt steg för mig.

Ah okej 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...