Jump to content
Annons

Skränig, glad brittpop/rockpop?


Ragge

Recommended Posts

LÅTNAMN: Converse Kids

ARTIST/GRUPP: American Minute

GENRE: rockpop

LÅTLÄNGD: 2:59

KOMPOSITÖR: Micke "Ragge" Regenholz, Fredrik Sehlstedt

PRODUCENT: Ragge

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,74 mb

STATUS: Färdig demo

Jag är medveten om att låten innehåller lite skrikiga/skräniga elgitarrer, och det är meningen!

Gitarrspelet ska även låta "nybörjare". det är hela grejjen med stilen jag ville få fram. 😄

En sak till, hade ej en bas tillgänglig så basen på låten är "gitarrbas"

/Ragg

Redigerat av Ragge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ag är inte mannen att bedömma sån här musik eftersom det är bland det värsta jag vet, men jag gör ett försök. 🙂

Bra intro, skön stämning med plinket. Gillar gittarljuden med, till viss del 😄

Dock har jag ENORMA problem med den här typen av teatersång. Och detta är mer amerikanskt westcoast än brittiskt, god damnit. Vilket är fruktansvärt.

Hursomhelst, ljudbilden är ok tycker jag, sångljudet, när man väl lyckas tänka bort sättet ni sjunger på, är helt okej och till och med spännande.

Se till att få på en riktig bas med.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Ragge 😄 ..tja det var sådär i mina öron..beror på att detta inte rikitgt är mitt örongodis..fick lite..lite vibbar av tiidga The Smiths..blandat med tidiga The Cure 🙂 ..å det är ju i o för sig ett gott betyg...tja den är kanske bättre än mitt första intryck!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du må ha gjort det här ironiskt, men jag tycker att det är bra på riktigt.

Jag gillar de fumliga, skräniga gitarrerna och den smutsiga produktionen. Men när jag krämar på med hög volym gör det lite ont i öronen. Jag kan inget om eq, men man kanske ska skära någonstans?

Kul låttitel!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det påminner om Strokes, som jag inte gillar, men det är inte dåligt.

Om du vill göra låten bättre (i mina öron) så gör låten rakare, mindre hack i trummorna, mindre plonk på gitarrerna och lite stämmsång här och där så får du en bra powerpop låt.

alltså mer Ramones, Real kids, Psychotic Youth influenser om jag får be! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

tack charliee och sixties! Asså det här kanske låter lite konstigt, men själva idén med den här produktionen var att det skulle låta "risigt".

Charliee, "körsången" är inte meningen att va nån körsång, den är mer för att fylla i på ett halvtaskigt sätt för att mer få det att "låta libertines".

sixties, hacken i trummorna och det nybörjaraktiga "gitarrplonket" är meningen för att det ska låta lite nybörjare om allt =)

dom flesta kan nog tycka att jag är helt way off när jag vill att det ska låta dåligt =) men jag tycker det är charmigt.. ibland.. andra låtar jag gör låter absolut inte såhär.

/Ragge

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...