Jump to content
Annons

Hur man laddar samplingar


Giannis

Recommended Posts

Av något oförklarligt själv har menyn i EXS24 där man väljer instrument slutat att fungera för mig. Jag kan ta mig in i edit-menyn och välja load ínstrument från den reguljära menyn men det enda ljudet jag får ut ur EXS24 är då enbart ett blip-blop. Samma sak händer när jag ska skapa mina egna instrument. Jag kan ladda in samplingarna men då spelas inte upp när jag trycker med musen på det virtuella tangentbordet eller trycker ner en tangent på midi-klaviaturen.

Kan någon hjälpa mig få ljud i EXS24?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kollat att din Sampler Instruments mapp inte försvunnit eller flyttats på.

Ligger i samma mapp som din Logic installation.

Om den är borta har EXS ingenstans att hämta sampleinformationen ifrån.

I värsta fall får du skapa en ny sådan mapp och börja om från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hmm, det där är supermysko. Tror jag har samma problem som du.

Är det så att när du klickar på "displayen" i EXs-24:an så kommer inte menyn upp, där man väljer instrument?

För mig började det att strula after att jag konverterat några AKAI skivor, trodde ett tag att det blivit något fel bland de nya sampler instrumenten, men felet kommer och går trots att jag flyttat bort dom.

En annan fundering jag har är om jag helt enkelt har för många instruments eller mappar. Min Sampler instruments mapp innehåller ca:16000 filer fördelade i 2200 mappar. Kan det finnas någon begränsning??

Enda sättet jag kommit på att ladda ett ljud är att klicka på + och - knapparna, men då ska den ofta scanna alla hårddiskar vilket tar typ 20 min.....

För mig kommer och går felet och är väldigt intresserad att få rätsida på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...