Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad är det för skillnad på TSM MT-87 och TSM MT-87s? För jag hittade nämligen en väldigt billig MT-87, och undrar om den är lika bra som 87s.

Annons
Postat

Skillnaden är troligen samma som mellan ADK A51 och A51s - nämligen att S-modellen har HP-filter och Pad, medan modellen utan S inte har några synliga switchar (men dock HP-filter under skalet om man skruvar av det...). Förmodligen följer det inte heller med någon elastisk upphängning tilll modellen utan S.

MT-87S kan du lyssna på smakprov på, om du kvistar iväg till min testsite - så kan du jämföra ljudet med andra modeller också. 😛

Postat
MT-87S kan du lyssna på smakprov på, om du kvistar iväg till min testsite - så kan du jämföra ljudet med andra modeller också. 🙂

Den legendariska 🙂

Postat

Jag föreslår att du frågar hos "leverantören". TSM är ett märke som det svenska importören sätter på kinesiska mickar. (Har för mig det är Luthman, men jag är inte säker).

Köper man nåt hundratal mickar så sätter den kinesiska fabriken det varumärke du önskar på micken. Antagligen är det en standardmodell direkt ur kinesernas katalog. Med tiden har det kommit nån ny standardmodell, den gamla kanske gått ut ur sortimentet.

Ett problem med såna här mickar är att vi faktiskt inte kan vara säkra på att micken ens kommer från samma fabrik, även om det i just det här fallet inte verkar vara en fråga. Hur stor skillnaden är kan man bara ta reda på genom att jämföra. Ytterligare ett problem är att "spridningen" mellan olika exemplar tidvis varit ganska stor hos kineserna.

Nå, låt inte sånt här avslå från köp. Det är oftast mycket mick för pengarna.

G.

Postat

Det finns ganska många sådana ommärkta Kina-tillverkade micar. TSM är som sagt Luthmans märke, JJLabs är JAM:s märke, GA Project är Golden Age Music, T.bone är Thomanns och så finns det en stor mängd andra, men det är dessa jag kom att tänka på direkt...

Detta är också anledningen till att man aldrig hittar t ex TSM som firmanamn om man söker efter dem på Nätet... 😉

Bland de få som öppet berättar att det är kinesiska micar, är Studio Projects - som samarbetar tätt med fabriken angående modifieringar av den befintliga kontruktionen. De berättar t o m öppet vilken fabrik det är; 797 Beijing.

ADK berättar också att micarna är också kinesiska, men även i deras fall är modellerna modifierade enligt specifikationer från ADK i USA. Dock uppger de inte vilken fabrik de kommer från.

Som Trombonisten säger, så får man ofta väldigt mycket för pengarna, så det är inget att vara orolig för - och så finns många modeller som sagt på min testsite för provlyssning. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.