Jump to content
Annons

Madtracker 2.5 beta


nadom

Recommended Posts

Annons

Kan vara intressant för dem som orkat hålla ut i Trackerträsket de sensate åren. Men för oss som gått vidare känns det lite som ett steg i fel riktning att börja med trackers igen...

Hade en liknande tracker kommit ut för 2 år sen i en stabil verison så hade det dock varit helt andra bullar för min del eftersom jag då fortfarande gjorde allt grundjobb i Fast Tracker 2 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade förstås inte att det var ett fel i att tracka. Har ju själv varit "tracker" i nästan 6år.. Från 96-02.

Inlägget blev skrivet lite fel, det skulle vara mer utifrån mig sett. Jag tycker det känns som ett steg i fel riktning för mig. Nu när jag äntligen lärt mig att göra musik vågrätt så vill jag inte omskola mig tillbaks till de lodräta raderna igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte vågrätt musikskapande... sitter alla me musen å prickar in alla noter? För det tar ju miljarder år å ja Eller är alla bra på å spela piano? =) Eller jag kanske har missuppfattat alltihop? ... jag har försökt konvertera till Cubase men de går ju inte 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag äntligen lärt mig att göra musik vågrätt så vill jag inte omskola mig tillbaks till de lodräta raderna igen.

Hur har du klaviaturen om du gör musik vågrätt... 😆 låter i.o.f.s rätt skönt..t.e.x en fredagkväll, lite slapp i soffan och göra en schysst dancedänga...horisontellt... kanske hänga klaviaturen från taket?

aj...sorry...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag äntligen lärt mig att göra musik vågrätt så vill jag inte omskola mig tillbaks till de lodräta raderna igen.

Hur har du klaviaturen om du gör musik vågrätt... 😆 låter i.o.f.s rätt skönt..t.e.x en fredagkväll, lite slapp i soffan och göra en schysst dancedänga...horisontellt... kanske hänga klaviaturen från taket?

aj...sorry...

/D

Nej, jag kör Mission Impossible stilen. Hänger med linor ifrån taket 2cm ovanför golvet och lirar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har precis också dragit ner madtracker 2.5beta.

Skall bli mycket intressant att se vad den klarar av.

Jobbade länge i fasttracker II och övergången till madtracker var ingenting, då den är snarlik. Har jobbat i reason mest dom senaste åren, men det ligger mycket förmåga i en liten tracker. Bygga loopar är en självklarhet, mycket enklare än med något annat program?

Det enda problemet som tidigare har varit med trackers är kvaliten. När nu detta håller på att styras upp med hjälp av VST och inbyggda effekter & annat nice är det ju helt syveränt! Kolla bara på skaletracker, som är freeware! Vart får man så mycket power i ett musikfreeware program annars?

Lång inlärningskurva kan hända, och tar en evighet att bemästra, men det är ju själva grejen. Oändliga möjligheter 😳

Jaja, madtracker käns stabilt och enkelt, kommer alltid att vara till god hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Precis som det står, så är Madtracker 2.5 fortfarande bara en beta .. Release Candidate 4 har släppts nu för registrerade, den har även inbyggd EQ ... Mycket trevligt. Dock så är 2.5 fortfarande en aning instabilt i jämförelse med 2.3.2 som var den sista versionen utan VST-stöd.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...