Jump to content
Annons

Ny Låt


Ajax

Recommended Posts

LÅTNAMN: I Cry For You

GENRE: Vet inte, pop/rock kanske

LÅTLÄNGD: 4.33

KOMPOSITÖR: Anders Wästerlid

PRODUCENT: Anders Wästerlid

EV. MEDVERKANDE: Bara jag och min dator

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 Mb

STATUS: Färdig demo

Nu är det så att jag inte är någon van sångare så, have mercy on me.

Inspelat hemma, vissa bitar är programerade andra live så att säga. Denna låt har Bandlör bas!!!

Fler låtar på min hemsida Min Musik.

I_Cry_For_You.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rent kompositionsmässigt är det helt OK tycker jag, även om stilen inte tilltalar just mig.

Tyvärr är ljudbilden rätt så murrig. Framförallt sången behöver plockas fram. Den låter inte så dålig att du ska behöva dölja den. Kan bli bra, jobba vidare :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en finallåt i Fame Factory. Välgjort och snyggt. Sången skall kanske fram lite ja, men basen skall bak lite tycker jag. Den slår igenom på sina ställen. I alla fall i min stereo.

Bra röst, låter som John Wetton! När jag tänker efter skulle det kunna vara en John Wetton-låt. Bara att din är lite mer mainstream.

Fortsätt på ditt spår, det säljer i alla fall även om jag tycker det är aningens tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att du inte gillar din egen röst och därför "gömmer" den i musiken! Höj den vetja! Så dålig är den verkligen inte!

Tycker att vissa ackordföljder känns lite "mystiska", lite som att du vill att det ska låta mer originellt än vad det brukar göra i den här genren! T ex ackordet vid det utdragna "youuu" i refrängen tycker jag inte alls passar in med de andra! Men detta kan förstås bara var en högst personlig smaksak!

Basen känns lite väl dominerande också!

Snyggt gjort annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Ajax :rolleyes: ..mycket bra låt..men för tusan lyft fram sången..den gömmer sig blygt bakom instrumenten just nu..så fram med sången o fläska på med en kör!..o sen kan du lägga på ett riktigt gött sax-solo..o basen tar lite för mycket plats just nu..tona ner den en aning..så börjar du få en låt med potential att bli en hit!..de du 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter väldigt komprimerat. Jag vill höra en version i högre kbps.

Helt ok låt, men den berör mig inte. Slutet på refrängen är snyggt som fän dock!

Basen är väldigt vass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka för era inlägg. Det är ju så att om man har hörts sig själv prata på band någon gång så vet ju alla att, va fan är det där jag?? Jo jag börjar bli rätt så bekväm med min röst men att sitta hemma i villan när familjen sitter där nere och hör på nån som står och ylar utan musik är ju lite pinsamt och för dom är det ju rätt kul. Har planer på att bygga om garaget till ministudio, där får man ju vara ifred...

Ha de 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka för era inlägg. Det är ju så att om man har hörts sig själv prata på band någon gång så vet ju alla att, va fan är det där jag?? Jo jag börjar bli rätt så bekväm med min röst men att sitta hemma i villan när familjen sitter där nere och hör på nån som står och ylar utan musik är ju lite pinsamt och för dom är det ju rätt kul. Har planer på att bygga om garaget till ministudio, där får man ju vara ifred...

Ha de 😉

Bästa sättet att dra till sig uppmärksamhet från barn o hustru är när man gör det riktigt bekvämt för dig själv..så ta inte ut ngn seger i förskott!? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...