Jump to content
Annons

bygga studio

Blackbird (oregistrerad)

Recommended Posts

Blackbird (oregistrerad)
Postat

tja

jag vill spela in musik så lätt och så billigt som möjligt. jag äger ett ljudkort (fast track m-adio), diverse instrumet, föstärkare, sladdar och en dator. jag har än så länge inget musik program (eller jo ett, cubase try before buy :rolleyes: ). jag skulle uppskata tips om hur ja kan bygga min "första studio" billigt och lätt.

Annons
Postat

Du kan ju köpa Cubase SE 3 om du kör PC, annars om du kör Mac så kan du köpa Logic Express 7. (Bättre än att köra crackade varianter)

Sen kan du ju införskaffa ett par billiga monitorer, finns ganska billiga att få tag på.

Sen beror det ju på lite vad du ska din studio till.

Jag har ett m-audio fast trak hemma men sen lite bättre grejer annars...

Blackbird (oregistrerad)
Postat

ok...aja tack för tipsen...men räcker fast track? 😉

• 2 veckor senare...
Postat

Tja, det beror på hur mkt du vill göra hemma. Jag börjar uptaäcka att det inte är så himla bra längre. Men jag har ju andra studios jag kna jobba i. Min "hemstudio" är bara till för att testa ideér hemma. Men det räcker för att spela in el-gitarr och det går att andvända mikar som inte kräver fantommatning id et.

Men om du vill ha lite bättre grejer så finns det ju andra billiga kort, kolla på lite olika pci kort också så blir det lite enklare att koppla till en liten mixer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.