Jump to content
Annons

Remix på turkisk folkmusik...


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Bozlak (remix)

* ARTIST/GRUPP: Ayhan Aydin

* GENRE:

* LÅTLÄNGD: 6.10

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

* STORLEK: 12 mb

* LÅTLÄNK:) http://www.play-mate.de/remix/Bozlak%20%5Bremix%5D.mp3

Remix gjord åt bandet efkar ensamble. En traditionell turkisk låt,

Jag fick bara en mp3 fil och låten var bara inspelad på två kanaler....

På det sätt hon sjunger på kallas üzun hava (långt väder !!!) svårt att översätta

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ankara delight (oregistrerad)
Nu när man gör en en remix på en autentisk traditionell låt,

skulle man väl kunna få lite bedömning.

kul att en tycker att den är bra....

räcker det med om du får feedback av en turk? 🙂

kool remix! väldigt ovanligt att höra uzun hava on crack 😄

är detta "fan" remix eller är den släppt i turkiet?

ps. jag har själv lite turkiska remixar här: www.nargile.se

/ad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då du skall få lite feedback. Jag är svag för etiska grejor. Idén är cool tycker jag, det låter tungt om det hela. Men ljudet är förskräckligt. Distat, dovt, och dålig ljudkvalité och lite onyanserat. Lite varitaion i trumkompet hade nog inte heller skadat.

Kan du inte få tag i en bättre originalljudfil? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när man gör en en remix på en autentisk traditionell låt,

skulle man väl kunna få lite bedömning.

kul att en tycker att den är bra....

Lyssnat lite närmre i lurar nu..

Känns lite grötigt i botten, men det bidrar iofs till den sköna ösigheten.. Mixen skulle helt klart kunna finliras litegrann, men med tanke på att du fått allt i en mp3-fil bara så är det kanske så bra det går att få det? 😕

Men detta var svingrymt.

Angående varför ingen skriver.. ja.. Som med de flesta forumen är det ju lite inbördes-beundran-grej sådär..

Om man är aktiv på forumet och kommentarar andras låtar så brukar man få fler kommentarer.. Det är ju alltid ärliga bedömninigar man får så sett, men kan vara lite segt..

personligen väntade jag ett tag innan jag klickade på länken för jag fick för mig att det skulle vara nån slags crappy euro-tehcno. vetifan. Tror det kan vara att jag förknippar ordet "remix" med untz-untz-musik.. som jag visserligen tycker om, men inte om den kommer från turkiet 😠

kanske fler som tror att det skulle vara untz-untz, och untz-untz är inte så uppskattat på detta forumet..

testa att vara mer specifik i rubriken kanske? 😮

jag ska se till att bumpa den lite då och då så fler får höra iaf.. för detta var riktigt koola grejer!

EDIT: hände visst en massa i tråden här medans jag skrev mitt inlägg.. kör hårt.

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade faktiskt inte heller väntat mig, trodde också på "untz untz" 😕 Men det blev ett riktigt schysst slutresultat. Smutsigt, rått och tungt.

Det enda jag kan kommentera är att vissa toner i basgången i början låter konstig mot "melodierna". Sen kanske du borde fundera på att ta ner den ett snäpp i nyans någonstans så den stegrar mer.

Det var iaf ballt resultat! Skulle vara kul att få höra orginallåten 😠

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

johahl  Postat den 1 November 2005, 13:12

       

          Tjof

   

?????

Det här är en remix som inte är släppt... Ville bara kolla reaktionerna på er...

Jag gillar själv närman tar tydliga bitar från olika slags musikstilar och bakar ihop dom.

Jag försöker göra det som man gjort i england Asian underground.

Olke har rätt ofta är etno mix grejer förutsigbara.

Turkisk folkmusik är ofta tok hård men när det ska göras remixer blir det bara kladdigt.

Det beror ofta på att folk inte hört musiken... Det har bara hört schlagern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...