Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nej buuhu nej nej nej !!! 😄🙁

Jag hade arbetat hela dagen på min låt och jag hade gjort perfekta inspelnign A ALLT FY HEVLETTE ja vill dö. I slutet skulle ja duplicera ett spyr som hade guitar rig som insert. Då ståd det "Runtime error ++" eller nåt liknande. Så jag startade om datan och då funkade allt å så testa jag att duplicare igen. då blöe det samma erro och nu efter flera rebbots så FUNKAR EJ cubase-filen.

Alltså ajg är helt förstörd, hur ska jag kunna göra så att filen funkar?

snälla jag GRÅTER här!!!

Redigerat av Linus Aegman
Annons
Postat

hallå snälla det e kris, jagltåern var så fruktansvärt bra.

Kolla nu så hade jag en backup fil så d va inte så mkt att ändra, sparede backupfilne plis en TILL backup. sen blev det SAMMA jävla runtime error c++ elelr va d står u cubase!!! Buhuhuhuuh 😛

Jag gissar på att det är cpun som inte pallar med. jag hade typ 15 guita rigs på min kassa data! nu behöver jag hacker-hjälp! :

1) går det att ändra i .cpr-filen (prjectfilen) så att man kan av-aktiva guitar rigs och andra inserts / effekter?

2) kan jag göra det i cubase på nåt sätt?

3) Ska jag avinstallera programmen och installera dem igen , elelr blir alla sueprinställniganra ja hade i guitarrig borta då?

eller finns det nåt annat man kan göra elelr om någon vet om det är ett annat fel?

Postat

Projektfilen är sannolikt förstörd för all framtid. Däremot är inte dina inspelningar borta. Kolla i Audio katalogen där du sparat projektet. Skapa ett nytt projekt och importera ljudfilerna, sedan kan du använda funktionen "Insert into project at Origin" i Audio poolen för att lägga tillbaka ljudfilerna där de skall vara.

Och hädanefter ser du till att alltid, alltid, alltid spara med nya projektnamn lite titt som tätt.

/Majken

Postat

Frys eller bounce'a gitarrspåren och inaktivera sedan Guitar Rig pluggarna. Med lite tur kan det göra så att projektet går att spara igen.

/Majken

Postat

ok, hittar itne det där insert. kolalde i audio mappen. där fanns några gig filer som alla hette audio_0 til audio_0_0_0_1 till _99 typ

och jag har ju klippt massa i filerna, kommer jag verkligen få detta att funka. haha fy fan va jag har skrikit, grannarna komemr klaga

Postat (redigerat)

vad menar du med bounce? jag komemr itne ens in i filen, när ja föröker öppan den får jag :

"Runtime Error

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Program: C:\Program Files\Steinberg\Cubase SX\Cubase sx.exe

jag kanske har FIXAT det!!! jag tog bort alla dll filer för gutiarrig o nu kudne ja öppna filen. hehe, undrar bara hur ja ska kunna rendera med alla effekter nu 😛

hoppasd ej kraschar mera, nu e jag glad iaf 😉

Redigerat av Linus Aegman
Postat

Tips, inaktivera alla Guitar Rig och spara filen som ett nytt namn. Stäng Cubase, lägg tillbaka .dll filerna och starta om Cubase. Kolla om du nu kan öppna projektet.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.