Jump to content
Annons

Ingen som väntar


Rian

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ingen som väntar

ARTIST/GRUPP: Rian

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3.00

KOMPOSITÖR: Richard Andermyr

PRODUCENT: Richard Andermyr

EV. MEDVERKANDE: Andreas Zandrén - Bas

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 2.74 MB

STATUS: Färdig

😛 Stort tack till Mel på Musica som bl.a hjälpte mig med körerna

Trodde egentligen aldrig att det skulle gå vägen men det var worth a shot! ..som dom säger over there. Vore kul om Studiofolket ville kommentera/tipsa på förbättringar på ev. kommande schlagers från den här fabriken.

Här är låten: Ingen Som Väntar

Peace

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
morbid (oregistrerad)

Hatar schlager, och dessutom lyssnar jag nästan bara på metal.

Detta va dock en catchig och välskriven låt.

Skulle passat perfekt i melodifestivalen (ta ej som förolämpning.)

Redigerat av morbid
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade hört den här under förra årets festival hade jag offrat en tia och röstat på den här!

Riktigt bra introkör, och snygga pianoslingor (bon jovi - runaway?) 😎

Däremot tycker jag att pianoljudet är riktigt dåligt.. alldeles kraftlöst, torrt och tråkigt.

Låten får en solklar 4:a av mig, produktionen en 3:a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen... va katten, det är ju en klockren schlager.

Alla trick i boken finns ju med.

Tycker det suger att alla inte får samma chans.

Mitt bidrag "Andas Med Mej" fick lite klagomål på att vara lite för komplicerad här på forumet, Jag skulle kunna tänka mej att du plöjer lite i samma fåra.

Svinbra schlager, som ju naturligtvis suger som musik räknat, allt är i sin ordning.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är retro fast tveklöst bra nog för schlager-SM som låt men produktionen omöjliggör framgång. Pianoljudet, som någon påpekat, är illa, reverben är inte smakfulla och vissa knep ("om du"-ekot) låter verkligen b jämfört med allt annat i genren. Skriv något till nästa år igen och ta hjälp av en duktig producent så kan du mycket väl komma med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar,

Jag kämpar på och hoppas på att bli bättre, produktion är inte min starka sida. Pianot är faktiskt White Grand, men det var svårt som attan att få det rätt.

Det samma gäller trummorna tycker jag, svårt det också.

Jag är riktigt nöjd med låten (ok det är schlager, men som en sådan), men produktionen håller tyvärr inte hela vägen, nej.

..En bra producent skulle vara guld värt! men de växer inte på träd direkt, och sedan ska de dessutom ha tiden och viljan att satsa!

Bon Jovi Runnaway - Exakt; inte medvetet kopierat men uptäckt noterat och sedan behållt. Finns även liknande i Gärestads Satelit som också inspirerat här.

Tack för kommentararna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om det är produktionen som sänker det här skeppet.

Tycker refrängen funkar i genren, kanske lite mer dragning åt pop-rockhållet än det jag associerar med schlager men ändå fullt "schlagermöjlig" och att din röst ligger helt i par med de flesta andra schlagerbidrag.

Låten och kompositionen rent harmonimässigt säger jag inget om, däremot känns det som du skulle gå upp ett tonsteg i röstläge.. det klingar på ett helt annat sätt om rösten i t.e.x refrängen, medans vissa ( tonala) nedgångar under intro /vers låter som om luften inte bär melodin lika bra.

I små högtalare känns produktionen rätt gles och saknar det där maffiga schlagertjocka man vill ha för att riktigt tycka det är schlagerläbbigt deluxe - och givetvis så det bör låta 🙁

Kör hårt - det kommer en schlagertävling även nästa år :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stormgillar introkören, schysst riv i rösten och catchy refräng.. Bra låt men jag känner inte MF - vibbarna. Känns som Blond om du kommer ihåg dom, fast lite rockigare.. Det är ju mest eurodisco bakgrunder med renodlad schlager pop som gäller nu förtiden.. Väntade även på schlagerhöjningen som aldrig kom 😆 Tror att det hade blivit kanon! 😆

Hursomhelst är det i mitt tycke en bra låt med gedigen produktion, så du får väl ta dem nästa år! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att refrängen är tillräckligt slagkraftig. Melodin är inte tillräckligt bra. Rösten är kanon nästan överallt utom vid 02:12-02:16. Sedan gör produktionen att det ibland är svårt att höra tydligt vad du sjunger! I alla fall i mina högtalare. Men att produktionen inte är självklar har ju redan tagits upp och du håller ju med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Eken; Det ska väckas glada - tuggummi känslor med detta (!) har jag misslyckats med det också?

Eternal; Vad menar du med sången vid 0212 Surt eller för hårt?

Lundin; Självklart när du säger det! Låten går i Db, tror den skulle må bättra av att gå i D, hmm orkar inte göra det nu men till nästa gång ska jag vara mer vaksam på tonart, kanon tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eken; Det ska väckas glada - tuggummi känslor med detta (!) har jag misslyckats med det också?

Tuggummi känslor....njae... lr jo... jag sitter och lyssnar på den nu igen... Du kan nog ha lyckats ganska bra med de... men jag skulle isf vilja att dom käslorna tas fram ngt mer... och tonartshöjningen skulle nog göra sitt också!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Emaj7 (oregistrerad)

Roligt att höra. Jag känner bara att det omtalade pianot hade kunnat ersättas med stråkar, ingen sleten pad utan nån snygg sampling med lite "riv" som ligger och tuggar istället.

Vid 2:45 låter det som att pianot spelar "fel", om man ska tänka melodifestivalen.. I övrigt tycker jag det är en schysst produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl kompositionen dom bedömmer när dom sållar eller? Vore det dej som sångare skulle jag blivit förvånad att du sållades bort men jag tror att melodin inte är tillräckligt enkel för att minnas. Det enda som sitter kvar efter första lyssning är första raden i refrängen, men den sitter bra! I övrigt är låten för avancerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satellit-guran är bra, pianot utfärdas GM-varning på. Själva låten i sig är helt okej, men som du redan hört brister det nog på produktionen. Fint slut förresten, det känns att "nu är låten verkligen slut" liksom. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...