Jump to content
Annons

Piano inspirerad pop..


Richie76

Recommended Posts

LÅTNAMN: A simple mistake

ARTIST/GRUPP: Slowmoboy

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3.01

KOMPOSITÖR: Rikard Sandberg

PRODUCENT: Rikard Sandberg

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,53 MB

STATUS: Skiss

Här kommer en pop låt som jag suttit med istället för att plugga.. 😉

Tyck gärna till om ljud och ljudbild eftersom jag inte riktigt vet hur mina nya monitorer ska låta. Ris och ros om låten är även trevligt.. 😆

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
🙂 Japp detta var en mycket bra pop-låt..melankolisk men samtidigt glad..o jag hittar iaf inga mistakes i denna låt...måste säga att det är ett mycket bra intro du har hittat 😆 ..har du funderat på att få en tjej att lägga på ngn slags doa-kör!?..slutet skulle kunna vara som introt..när jag tänker efter samtidigt som jag diggar låten i bakgrunden 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackarns för det! Näe, jag har inte tänkt i de banorna med tjej kör men det kanske vore nåt.. Tjejer är ju alltid trevligt! ☺️

😄 Japp just det..så ut o leta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp!!!

Var e basen? (oki, den hörs ibland) men kicken???? Borta???

Ganska konstiga nivåer och panoreringar. Jag hör mest piano och sång med en massa reverb.

Gillar låten men ge det hela en mix till och lägg upp det sedan igen. Referens lyssna i andra högtalare. Skulle vara kul att höra resultatet.

Kör så det ryker // Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska snygg låt:)

som sagt, mer botten.

Behöver lite mer energi i ref. Klipp av ostället för att dra på make och mistake. Lägg på nått instrumentalt istället. trummgrej kan räcka.

För mycket brittpopgnäll i rösten för min smak men det kanske det var det du siktade på.

Gillar bryggorna. Slagercoolt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Olle - Trevligt att du gillade låten. Har som sagt inte full koll på mina monitorer.. :rolleyes: (skyller på det iallafall) 😉 . Har tidigare fått klagomål på för låg sång, så nu drog jag på. Får la dra ner lite och dra bort effekter..

Distorted man - Ska dra på mer botten, vet bara inte om jag bara ska höja basen eller eq den.. kanske nån har nåt fint tips.. Britpop är väl ungefär det som gäller. 😎 Men Schlager-bryggor är väl alltid fint, eller hur! 🙁

Förstod dock inte riktigt vad du menade med refrängen.. 🙁

Eken - Gottcha angående effekter, ska fixas och basen ska brummas upp.. skoj att låten var till belåtenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...