Jump to content
Annons

November Rain, jag känner mig duktig på nåt sätt


Linus Aegman

Recommended Posts

Nämen hej! jo jag har spelat gitarr i drygt 1,5 år och så tänkte jag att det kunde vara kul att spela in lite. Så jag tog mod i mig och köpte lite studioutrustning för nån månad sen för att försöka lära mig lite.

Så nu i veckan har jag försökt spela in November Rain med Guns And Roses. Jag har kommit en bit, slutar efter andra solot, inge sång än men tänkte att sånt kanske man lägger på sist (?).

Till alla instrument har jag använt Guitar Rig's EQ och Reverb etc, det är ASBRA (programmet)!

Men jag tänkte fråga om lite experthjälp om vad som kan fixas så det låter bättre. Jag tror att volymerna kan va lite "fel" o så :rolleyes: sen är min gitarr felintonerad men det får gå.

Jag är nöjd hittills o kom med kredit.

http://www.funender.com/music/bands/4909/music.php

Jag lade inte låten i demo forumet för det ska inte bli nån demo, den är inte klar och man fick nog itne heller lägga upp covers där...

Redigerat av Linus Aegman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Jag lade inte låten i demo forumet för det ska inte bli nån demo, den är inte klar och man fick nog itne heller lägga upp covers där...

Men man får alltså lägga upp demos i Allmänt-tråden?

Egendomligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allmänt puckat.

Eh... chilla mannen... 🙂

Den här låten var bra för att vara ett första försök sådär. 😆 Pianot var fint, stråkarna låter lite stela och syntiga. Det är inte riktigt min typ av musik och jag har inte hört orginalet, men utan sång låter det lite ointressant. Men du har fått fin dynamik i den, och en rätt snygg ljudbild. Jobba vidare. 😄

Men som Danny Cort nog försökte säga men misslyckades fatalt med så är det inte bara rena demos som går i demoforumet, utan alla typer av musikprojekt där man bara vill ha generell feedback. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

stråkarna i originalet låter också extremt synthiga (trots att det i videon till låten illustreras med riktiga stråkmusiker), så det är inget som stör. du har gjort det här extremt bra tycker jag, för att vara första försöket! gitarren är ju dock ganska sur på sina ställen. plus att bas verkar saknas helt och hållet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men som Danny Cort nog försökte säga men misslyckades fatalt med så är det inte bara rena demos som går i demoforumet, utan alla typer av musikprojekt där man bara vill ha generell feedback. 🙂

& låtar som man generellt har skrivit själv.

Chilla, mannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...