Jump to content
Annons

Mr.E & A Sonnet - Synthetic


Recommended Posts

Har gjort en ny låt tillsammans med en polare. Innehåller för en gångs skull lite riktiga instrument. Det behövs i denna mjukvarubaserade värld...

Låten är en (man kan nog kalla den) house produktion.

LÅTNAMN: Synthetic

ARTIST/GRUPP: Mr.E & A Sonnet

GENRE: House (?!)

LÅTLÄNGD: 5:14

FORMAT: mp3 192kbps

STORLEK: 7.5 Mb

STATUS: Färdig produktion

Finns att ladda ner här:

http://www.lidstroem-productions.se/media/...l)_(master).MP3

eller här:

http://www.lidstroem-productions.se/

Kommentarer är välkommna!

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Festligt! 😳 Låter bra! Skulle passa Päääärfekt till ett party!

Bra jobbat! 😮 Fortsätt så

\\Dana

Edit: kanske lite lång låt, men jag gillar basgitarren, som kommer in på 2:28, som fan! 😮 *Plus i kanten!*

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Jag gillade det här! Det som kanske är lite trist är trummorna och den standardmässiga uppbyggnaden; 16 takter ditt, 16 takter datt, 16 takter dutt, 16 takter dytt, filtersvep och sedan samma sak igen. Efter en minut har jag hört hela låten tycker jag, och det hjälper inte att det händer en massa saker i mitten. Vad sägs om lite sång på något sätt? Eller ackordbyten? Eller en slinga?

Förresten tycker jag att det distar lite.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah detta svänger ju grymt bra! 😳

Lite funkigt och det gillar jag...hade ju funkat på vilket dansgolv som helst...det händer såpass lite i låten, missförstå mig rätt. 😕

Som sagts tidigare gitarren vi 02:50 är inge vidare. Ta bort eller gör om.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan va gött.. Gitarren var ett genidrag ju.. Från allt stelt 16/4 quant.. Att ni rättar upp det hela vid 3:23 är görgött... Stilbildande för tusan.. Lyssna inte på det andra traditionalisterna här på forum.. Det här är bra.

Fram för mer otajta prylar med tight bakgrund..

Mer gnitter i diskanten (ala kraftwerks VCF reconans med 0-atack typ ) vill jag dock höra..

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för kommentarerna! Det var ju mestadels positiv kritik i alla fall!

Angående en del av kommentarerna:

Disstning:

Hmm jo jag tyckte nog det disstade lite själv faktiskt 😆 Är det vid filter svepen du menar eller? Eller låten rakt igenom?

Gitarren:

Ja den är nog fan inte helt tight. Tobbe (han som spelade) tyckte det lät helt åt helvete faktiskt:P Själv så blir man så "döv" när man siter och yssnar på låten när man producerar så ibland tycker man det känns helt rätt och ibland känns allt barra fel! Ska se om jag kan klippa till det...

Nu ska det tilläggas att jag är 120% elektronika kille i grunden också så jag kan haq lite svårt att få gitarrrer och sånt att funka bra, när man måste jobba utanför den underbart kvatiserade världen...

Ska ta till mig av kritiken.

Mer kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...