Jump to content
Annons

Hårdrock med mycket gitarr ;-)


flash

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 1 Dålig
      0
    • 2 Mindre dålig
      2
    • 3 Bra
      3
    • 4 Mer än bra
      0
    • 5 Platina:-)
      0


Recommended Posts

Jaha Nu ska vi se vad ni tycker om mitt första alster i cubase. Har spelat gura i nästan 20 år men inte förrän på äldre dar som jag har börjat med och göra musik på datorn.

Öppen för lite kritik (både bra och dålig)

Redigerat av flash
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jaha Nu ska vi se vad ni tycker om mitt första alster i cubase. Har spelat gura i nästan 20 år men inte förrän på äldre dar som jag har börjat med och göra musik på datorn.

Öppen för lite kritik (både bra och dålig)

Var är låten då?.....

🙂 ........ 😐 ... 😄

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha Nu ska vi se vad ni tycker om mitt första alster i cubase. Har spelat gura i nästan 20 år men inte förrän på äldre dar som jag har börjat med och göra musik på datorn.

Öppen för lite kritik (både bra och dålig)

Var är låten då?.....

😄 ........ 😄 ... 🥰

Fan kan inte ladda upp låten hmmmm. den sägar att den kanske är för stor eller att det är fel filformat med det ska vara korrekt allting .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ho.

Introt var mig en kul kakafoni. Tyckte dock att riffen inte riktigt höll ihop.... men de var rätt bra i sig. Så jag skulle föreslå att du jobbar med med övergångarna och tänker i större sjok.

Ljudmässigt finns det ju dock mer att önska, men det lämnar jag till ljudrävarna att kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj Oj här gick det undan. !!

Detta är inte direkt min musik smak men..

Jag håller i stort med steflund.

I övrigt tycker detta verkar vara ett slags hastighets rekord i att spela så snabbt som möjligt på en gitarr. Inget illa menat, mycket bra spelat men lite för mycke på en gång i alla fall för min smak 😄 ge riffen lite luft... 😠

Ljudet:

Det första jag saknar är stereobredd! tycker det låter lite smalt. Jag tror att bara du får lite stereobredd på denna låt så kommer det låta bättre.

Trummorna låter inte direkt bra, jag vill flytta fram dem i ljudbilden + EQ om hela trum kitet.

Btw: För att vara din första låt inspelad i Cubase så visst tusan låter det bra.

Kör Hårt

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ljudkvaliten var nog bland det sämsta jag hört på detta forumet. Låter som att du/ni spelat in allt på en gammal kasettbandspelare i en replokal... och att trummorna spelats på en synth.

Låten för övrigt har sin poäng även om jag inte riktigt förstår den så. Fast jag skall inte snacka skit här, jag diggar IA Eklund!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna riff...du spelar bra...märks att du hållt på ett tag. 😄

Trummorna låter ju som sagt inge vidare, låter torra och klena. Prova att lägga lite eq, kompressor och reverb. Borde göra susen. 😄

Ljudbilden är alldeles för dov, du borde dessutom kunna trycka upp hela paketet ett par decibel, eq:n i in mediaspelare ligger på knappt hälften nu och den bör ligga om man lyckats väl med mixen ligga jämnt på ca 80-90%.

Bra lirat men rent ljudtekniskt finns mer att hämta. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...