Sonefors Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Ska beställa monitorer i kväll så hjälp mig att välja... Dela gärna med er av era erfarenheter... ALESIS M1 ACTIV MK2 Studiomonitor, 6,5" mid /bass speaker(75W), 1" high tone kalotte (25W), shielded to the usewith computer /or video monitor, very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz (-10dBpoint), Connectors: Combination XLR-1/4" jack with inputlevel control, Dimensions: (WxHxD) 8.5"x15"x9.75" (381mm x216mm x 248mm), Weight: 9kg each Eller... Behringer B2031A Truth - Active 2-way Studiomonitor with 83/4" Woofer and 1" tweeter, two built-in poweramps (150Wlow frequency, 75W high frequency), extremely flatfrequency response (50 Hz - 21 kHz). separately controlledlimiters for low and high frequency, magnetic shielded,servo-balanced inputs XLR- and jack, dimensions: WxHxD250x400x290 mm, Weight: appr. 15 kg mvh Sonefors
android Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Sök........ Finns massor skrivet om båda dom monitorerna!
Sonefors Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Sök........ Finns massor skrivet om båda dom monitorerna! Hehe, Tackar för upplysningen.... Men jag känner mycket väl till sökfunktionen 😱 Jag har letat där ett antal ggr efter dessa monitorer men hittar inget på Alesis monitorerna och ytterst lite på Behringers.... Det var därför jag startade tråden 😱 Mvh Sonefors
One night in The Trance Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Köp Behringer B2031A Truth , garantera du kommer inte ångra dig, jag vet att många studio använda det! 😱
Hans Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Hej! Har bara hört Behringer och dom är helt okej för pengarna, överdriven bas dock så om du vet med dig att du inte vill ha det skippa dom, annars helt okej som sagt!
lavrell Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Jag slåt ett slag för Behringermonitorerna helt klart. Va relativt nöjd med mina jag hade innan mina nuvarande (Event 20/20 bas) Tycker faktiskt inte att jag upplevde en överdriven bas iaf. Jag måste dock ifrågasätta Alesis siffror very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz 38 Hz låter lite väl lågt för dessa monitorer, beror iof på vid vilken volym man mäter vid då. Men jag säger iaf ett gott ord för Behringermonitorerna.
android Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Jag måste dock ifrågasätta Alesis siffror very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz 38 Hz låter lite väl lågt för dessa monitorer, beror iof på vid vilken volym man mäter vid då. De skriver ju tydligen inte ut några +/- siffror... Andra fabrikat skriver ofta typ 45Hz - 20kHz +/-2dB, och det säger ju liksom lite mer... De allra flesta monitorer kan säkert ge ifrån sig ljud neråt 30Hz, men många är knappast särskilt raka ända ner dit.
Sonefors Postat 23 september 2005 Trådstartare Postat 23 september 2005 Tackar för alla svar 😉 Det vart ett par Beheringer Truth 2031A... Äntligen lite ordentlig lyssning iaf... 😆 mvh Sonefors
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.