Dream Exp. Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Hejsan! NÀr jag startar plug-in effekter pÄ nÄ't spÄr sÄ börjar det spraka som attan. Inte nÀr inget spelas upp men nÀr det spelas sprakas det som bara attan. har vart med om detta nÀr jag anvÀnde en VSTi ocksÄ. effekten ligger pÄ kanal 4 men Àven om jag mutar hela kanalen sÄ fortsÀtter ovÀsendet. det Àr bara först nÀr jag mutar effekten som det slutar spraka. handlar det om att datorn inte orkar? hÄller för tillfÀllet pÄ att bygga upp frÄn början. köpte ljudkort för en mÄnad sen eller sÄ.... datorn har en processor pÄ 1,7 GHz och 256 Mb RAM-minne
Linus Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 handlar det om att datorn inte orkar? SĂ„ kan vara fallet. Om det Ă€r en CPU-krĂ€vande plugg. Testa att öka din latency pĂ„ ljudkortet đ±
mtornros Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 (redigerat) Jag minns förut nÀr jag jobbade med Cubase VST sÄ kunde man pÄ nÄt sÀtt stÀlla in sÄ att effekterna arbetade precis som vanligt, Àven om kanalen var mutad. Den tog alltsÄ all audio-information frÄn kanalen fast bara effekten spelades upp, inte original-ljudet Kan det inte bero pÄ detta? Det lÄter visserligen konstigt att en sÄdan funktion skulle finnas i SX, med tanke pÄ att det Àr ju precis vad en Insert-effekt gÄr ut pÄ (med plusset att den slutar lÄta vid mute-lÀge). Hur som helst, om det skulle bero pÄ detta sÄ förklarar ju det varför det lÄter öht vid mute, och knastret kan ju bero pÄ hög line out-volym pÄ effekten (speciellt om det Àr nÄn distad guitar rig). Jag tycker det lÄter konstigt att det skulle bero pÄ en dÄlig dator, för om kanalen Àr pÄ mute sÄ ska ju inte ens plug-in:et anropas (eller hur?) och dÄ borde det ju inte ta nÄgon datorkraft = inget knaster!? Redigerat 22 september 2005 av mtornros
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.