Jump to content
Annons

Hammond


mancan

Recommended Posts

Tjena...

Jag har en L100 Hammond orgel där Lesliet är inbyggt. Alltihoppa är dessutom inbyggt i en oerhört ful låda som troligen inte alls är orginal.

Jag tror att det inte är orginal Lesliet som sitter i utan en bättre variant.

Den är som ett kärnkraftverk med alla sina elektrorör som lyser. Dock låter den väldigt bra.

Jag har släppat på denna pjäs runt om i Sverige eftersom jag flyttat mycket och har hela tiden funderat på att försöka få denna att bli lite smidigare.

Nu står den i ett grage eftersom jag inte orkat släppa upp den tre våningar upp som jag bor nu.

Nån som vet om man kan köpa Lesliekabbinett utan innehåll så att säga...?

Det är bara lådan jag behöver eftersom jag har elektroniken och högtalarna.

Jag skulle vilja separera orgeln från Lesliet och få två pjäser som väger lite mindre än en enda pjäs som nu. Den är förjävlig att släpa på. Den väger barnsligt mycket nu och är oerhört otrevlig att förflytta.

Föresten finns det nån som vet var man kan köpa den där speciella oljan Hammondorglar ska ha.

Det sitter som små trattar som man kan fylla på olja och troligen har ingen fyllt på olja sen mitten 1970 talet. Det är inte symaskinsolja som jag först trodde utan en speciellolja man ska använda har jag hört.

Vänligen Mancan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.

Jag har funderat på att bygga själv men jag tycker jag är rätt så dålig på sånt.

Jag läste om en snubbe i Australien som byggde ett eget Leslie från början och det verkade bli skitbra men det var ju en hel del arbete.

Troligen går det inte att få tag på nån låda utan jag får väl göra som du föreslår eller be nån som kan det där med att snickra.

Tack för ditt svar.

Mancan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...