Jump to content
Annons

Problem med min Motu Traveler


lavrell

Recommended Posts

Tjena! var beredda på ett lite rörigt inlägg eftersom jag bara skriver ner vad jag tänker.

Trodde att mitt köp av bättre ljudkort skulle göra min dator (G5 dual 2.0) bättre men just nu blir jag mest lite arg.

Det har funkat som en klocka fram tills för några dar sen.

Problemet visar sig genom att istället för att höra ljud när jag spelar upp en låt/mix/MIDI-spår i Logic så piper det bara i lurarna av någon högfrekvent sort.

I Itunes funkar ljudet perfekt och att spela upp gitarr genom ljudkortet till monitorerna låter kalas.

Det är alltså i Logic som någonting spökar. Har Logic Express 7 om det skulle hjälpa.

Någon som har Motu och varit med om samma sak?

Innan någon frågar så är alla senaste drivrutiner till Travelern installerade. Det verkade bli såhär efter jag uppdaterade datorn med dennes automatiska uppdateringar. Någon som vet något som kan störa? Det borde ju störa den "vanliga" uppspelningen också så att säga.

Samma problem uppstår även när jag spelar upp musik via Safari.

Den som löser problemet är en riktig pärla eftersom det börjar bli frustrerande.

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är alltså i Logic som någonting spökar. Har Logic Express 7 om det skulle hjälpa.

Ja, det borde inte vara kortets fel. Kan du inte rensa bort nån Preferences-fil för Logic så du kan göra om ljudkortsinställningarna i Logic från scratch?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkade bli såhär efter jag uppdaterade datorn med dennes automatiska uppdateringar.

Jag har tyvärr inte heller lösningen på ditt problem. Men jag tror att orsaken till ditt problem ligger i automatiska uppdateringar.

Mina erfarenheter säger att det är struligt att konsekvent använda de senaste uppdateringarna. Jag brukar istället uppdatera drivrutiner, programvara och OS när jag har en faktisk anledning att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkade bli såhär efter jag uppdaterade datorn med dennes automatiska uppdateringar.

Jag har tyvärr inte heller lösningen på ditt problem. Men jag tror att orsaken till ditt problem ligger i automatiska uppdateringar.

Mina erfarenheter säger att det är struligt att konsekvent använda de senaste uppdateringarna. Jag brukar istället uppdatera drivrutiner, programvara och OS när jag har en faktisk anledning att göra det.

fuck!

Nån som vet hur man återställer till de äldre inställningarna?

Tack för svaren gubbs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löste sig på ett väldans konstigt sätt.

Jag bytte bara till output 3-4 på ett projekt och bytte sedan tillbaka till 1-2 och då funkade det hel plötsligt. I Quicktime också. Fattar ingenting?

Men men, glad är jag ändå för det för nu funkar det ju perfa igen.

Förutom en sak. Jag kan inte använda bus:ar i Logic? Om jag routar signalen dit så kommer det ingen signal dit utan fastnar typ på vägen? Nån som vet vad det beror på? Är lite frustrerande när jag använder mig väldigt mycket av bus:ar.

Tack på förhand!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...