Jump to content
Annons

Har sovit 44 timamr på tre nätter


Humor

Recommended Posts

Ett halvdelikat problem 🙂

Börjar bli orolig över min hälsa då jag i fredags natt sov 15 h, i lördags 17 h och inatt 12 h. Veckan som varit har jagsnittat runt sju timamr varje nat, som vanligt.

MIn teori kring dett amystiska är att min kropp mår dåligt då jag inte fått spela ngt. instrument udner de två senaste veckorna...

Hjälp mig 🥰

Beror det på ickespelandet elelr är det ngt. annat. Kanske kan det vara det att häften avv alla studioprylar jag har har flyttats till en kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ett halvdelikat problem 🥰

Börjar bli orolig över min hälsa då jag i fredags natt sov 15 h, i lördags 17 h och inatt 12 h. Veckan som varit har jagsnittat runt sju timamr varje nat, som vanligt.

MIn teori kring dett amystiska är att min kropp mår dåligt då jag inte fått spela ngt. instrument udner de två senaste veckorna...

Hjälp mig 😄

Beror det på ickespelandet elelr är det ngt. annat. Kanske kan det vara det att häften avv alla studioprylar jag har har flyttats till en kompis.

Psykologen säger:

Den kan vara ett mindre trauma. Eller helt enkelt att du saknar något.

Detta som du saknar kanske kommer frma i drömmar medans du sover. Och eftersom du gillar detta så klamrar du dig fast i drömmen och inte vill vakna.

Annars så vet ditt undermedvetna hela tiden at du inte ska spela så då har den ingen anledning till att vakna.

De kan vara ångest över flytten av dina prylar med. DÅ blir du lite deppresiv och när man är sån tenderar man att sova mer...

Verkade detta vettigt?

Isf har jag nog valt fel programm i universitetet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle döda för att få en vecka som din!

Instämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. pjae, oftast när man sover för mkt så är det psykiska problem som grubblar sönder en.

Men ibland kan det helt enkelt vara så att kroppen är slutkörd av någon anledning och behöver ta igen sig på några nätter. Prova att ställ klockan på morgonen, så slipper du dels ångesten, och dels så blir du trött på kvällen och vänjer sen in kroppen i att sova normal längd på sömnen.

När man lägger sig för sent så får man nästan aldrig kvalitetssömn, vilket gör att man sover desto längre istället, vilket kan göra en seg hela dagen efer.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag ställer följande prognos. Dina vitala organ, hjärnan t.ex., försöker nu ställa om sig så de klarar av den sömnbrist du utsatt den för under en längre tid eller de 7 timmar du refererar till som "normalt". Om nu din normala mängd egentligen är 9 timmar, så har du bestulits på 14 timmar sömn per vecka. Hur länge har detta pågått? Tänk dig att du slarvat på detta sätt i tio år! Hur många timmar måste du då ta igen, jo: 10 x 365 x 2 = 7300 timmar, bara i förlorad sömn! Det är lika bra du går i ide för vintern direkt!

Är du fet?

Om man är fysiskt aktiv så kan behovet av sömn öka. "Träna, äta, sova" är ju de tre slagord som varje världsmästarkandidat verkar leva efter, ingenting annat! Kanske du skulle äta fler donuts?

Viktigast av allt: händer det att du somnar närsomhelst, trots din nattsömn? Då kan du vara i riskzonen för att få narkolepsi. Man somnar helt enkelt närsomhelst då.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...