Jump to content
Annons

Korg Legacy Triton!

Hans

Recommended Posts

Hej!

Nå, vad tror nu, hur länge dröjer det?

Nu när jag börjat göra musik på riktigt (sen drygt en månad tillbaka) så har jag nästan seriöst börjat fundera på att skaffa en Triton!

Dock, utan effekter så låter den faktiskt för taskigt så det känns ju ändå inte helt solklart! Dock om dom gjorde en mjukvaruversion

med typ 100 ggr större ljud-minne så skulle den antagligen knäcka allt som finns, när det gäller att verkligen funka i en låt så... jag väntar

nog ett tag till! Frågan är om Korg inte redan har en mjukvaruversion klar och bara sitter och kramar ur det sista ur hårdvaran innan dom

släpper bomben, man har rätt länge kunnat ladda hem Triton till Oasys (filen är på 150 MB), så vad tror ni? Visste ni förresten att Yamaha

äger Korg sen långt tillbaka, konkurrera med sig själv kanske är... kul?

Annons

Jag tror de flesta syntar kommer som mjukvaruversioner, men jag skulle ändå vilja ha den äkta varan, Jag har en Korg legacy collection och det hade inte varit hälften så trevligt om det inte hade varit för att man får en hårdvaru-"fasad" till när man köper den. Men vänta o se, sen när det finns en mjukvaruversion så kan du ju kanske göra ett kap på hårvaruversionen. :rolleyes: Vad gör du för typ av musik?